Egy fenékkel két lovat – A Belvárosi Színházban
2017. január 18. írta: Barna Borbála

Egy fenékkel két lovat – A Belvárosi Színházban

4067.jpg

Interjú a darab főszereplőjével, Nagy Dániel Viktorral

Február 5-én délután ismét átveszi a főszerepet London és a beat-korszak a Belvárosi Színházban, ugyanis az Orlai Produkiciós Iroda műsorra tűzte az Egy fenékkel két lovat című darabot. A Kultúrjunkie Blog Szerkesztősége a darab főszereplőjét, Nagy Dániel Viktort az előadásról, a felkészülésről, és a jövőbeli tervekről kérdezte a fiatal művészt.

untitled3.png

Az előadás egészen pontosan Brightonba repít minket, ahol az esetlen, folyton éhes, épp munkanélküli Francis Hensall váratlanul két munkára (azaz két főnökre) is szert tesz. Francisnak mindent meg kell tennie, hogy a két munkaadója ne találkozzon, azonban a sors nem siet a segítségére, ugyanis a főnökök éppen ugyanabban a brightoni hotelben szálltak meg… Bűntények történnek, szerelmek szövődnek, s Francis egyre lehetetlenebb szituációkba kerül. Vajon lesz kiút a férfi szorult helyzetéből?

Az ’Egy fenékkel két lovat’ Carlo Goldoni 1746-ban írt ’Két úr szolgája’ című vígjátékának angol fordításaként indult, végül új darab lett belőle. A korai beat-korszakba, az 1960-as évek Londonjába helyezett történetet Anglia után a Broadway-n is nagy sikerrel játszották. Mivel Angliából indult világhódító útjára a Beatles, ott alapélmény a beat-mánia, és számtalan poén, fricska lehetőségét kínálja. Az előadásban Francis Henshallként megjegyzem például, hogy ugyan utcazenész vagyok, de a Beatles mindent nekem köszönhet” – mondja Nagy Dániel Viktor, az ’Egy fenékkel két lovat főszereplője’. Hozzáteszi még, hogy „elhangzik jó néhány Beatles-zenére emlékeztető nóta, és a látványukban is színes, komikus helyzetek igazán szórakoztatóak. Pelsőczy Réka, a darab rendezője, kifejezetten kedveli a 60-as évek zenei- és látványvilágát, nagyon otthon van benne.

untitled2.png

Danit a főhős esendősége fogta meg. „Azt tartottam érdekesnek, hogy hogyan válik szerethetővé egy ösztönök által vezérelt figura. Francis egy folyton éhes, falánk, nem túl sokat gondolkodó, mégis szerencsés ember. Angliában egy túlsúlyos, stand-up comedy-ből ismert színész játszotta a karakterét. Amikor megkaptam a szerepet, meg kellett találnom, hogyan válhat hitelessé a figura általam. Az is érdekes folyamat volt, ahogy a hazai közönség ízlésére próbáltuk áthangolni, értelmezhetővé és humorossá tenni a darabot. Réka sokat foglalkozott azzal, hogy a ’Két úr szolgájából’ kiegészítse az angol darabot.”

Vannak színészek, akiket inspirál a szerepformálásban, ha megnézik az elődök alakításait, vannak, akiket éppen korlátoz. Dani az utóbbiak közé tartozik.  „Néhány részletet láttam az angliai előadásból, ezután akarva-akaratlanul is belém költözött valami, és nehéz volt újra megtalálni a saját hangomat. Az interneten van egy nagyon vicces jelenet a főszereplővel. A próbákon egyszer csak azon kaptam magam, hogy azt másolom, és nem jut eszembe az, aminek belőlem kellene jönnie. Sokkal érdekesebb, inspirálóbb a szerint építkezni, ami játék közben, egy adott pillanatban éppen felötlik bennem, ezért óvatos vagyok, ha egy már létező mű adaptálására, vagy egy már eljátszott szerep megformálására kerül sor.”

Francis karakterének megformálása több szempontból is kihívást jelentett a színész számára. „Azt gondolhatja a néző, hogy a cirkuszi mutatványok és a koreográfia a legnehezebb ebben a darabban, pedig nem. Gyakran kapok akrobatikus feladatokat, de most úgy kell látványosnak lennie ezeknek az elemeknek, hogy egy esetlen embert kell megformálnom. Nem szabad, hogy úgy tűnjön a nézőknek: ez a csávó mindent meg tud oldani. Talán az volt a legnagyobb kihívás, hogyan hitessem el az emberekkel: tényleg bajban vagyok” – fogalmazott. Dani az előadás részeként többször kommunikál a nézőkkel, ami azonban kevésbé nyitott közönség esetén mindig egyszerű színészi feladat. „Nagyon szeretek ’kibeszélni’ a színpadról, felvillanyoz, inspirál a nyitva hagyott helyzetek kínálta szabadság. Szeretem feszegetni a határokat a színházban, de természetesen nem akarom zavarba hozni a nézőket, mert az a cél, hogy a néző élvezze, hogy része a darabnak, és akár saját magán is nevessen. Az egyik előadáson ez olyannyira jól sikerült, hogy az éhségem csillapítására megdobáltak péksüteménnyel meg csokoládéval. De az sem baj, ha nincs kedvük ebben részt venni, csak akkor ’büntetésből’ végig kell nézzék a magánszámomat” – mesélte mosolyogva.

untitled4.png

Az Orlai Produkciós Iroda december 17-én mutatta be 'A fura' című darabot, amelyben Dani is szerepel: „Zseniális csapat dolgozott együtt az előadásban. A szintén Fehér Balázs Benő rendezte ’Tajtékos Napokban’ - amit három éve játszunk folyamatos teltházzal az Ódry Színpadon- már eléggé összeszoktunk Bán Bálinttal és Rada Bálinttal. Olyannyira, hogy amikor elkezdtünk dolgozni ’A furán’, vigyáznunk kellett, hogy a többiek előtt ne mindig arra utaljunk vissza. Fekete Ádám adaptációja szürreális világot teremtett, amiben nagyon jó színészként részt venni. Szabadjára lehetett engedni a fantáziánkat, és ez mindenkit inspirált. Ez az előadás az út- és identitáskeresésről szól. Arról, hogy egy fiatal hogyan helyezi el magát a társadalomban, és hogyan tudja kamatoztatni a tehetségét miközben a szorongásaival viaskodik. A húszas éveikben járók generációs problémáit mutatja meg az előadás. A hatalmas szabadság, amibe az Y generáció beleszületett, sok kérdésre nem ad megfelelő választ. Nincsenek meg a felnőtté válás megbízható igazodási pontjai, ezért sokan maradnak éretlenek és bizonytalanok. Én is csak most, huszonkilenc évesen kezdem azt érezni, hogy megtaláltam a helyemet. Azt csinálom, amit szeretek és olyan minőségben, amilyenben szeretném. Mostmár a mit mellett a hogyan-ra is tudok figyelni. Addig hiába beszélünk a hogyan fontosságáról, amíg olyan társulatban, színházban, pozícióban dolgozik az ember, ahol nem érzi jól magát. Orlai Tibornál megvan az a plusz, amiért a színészek szeretnek vele dolgozni. Megbecsüli a munkájukat, nála valahogy mindenki a helyén van. Az előadást január 25-től a Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorházban láthatják az érdeklődők.

Dani márciusban a Leszámolás velem című monodrámával gazdagítja tovább az Orlai Produkciós Iroda repertoárját. Április 6-án pedig megérkezik a mozikba a Brazilok’, amely a fiatal művész első filmfőszerepe.

A színművészet mellett zenéléssel is foglalkozik, tavaly a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztiválon is fellépett. Hrutka Robival a Kiválóságok Klubja kapcsán találkoztunk, ahol mentorált voltam egy évig. Ott kaptam felkérést, hogy lépjünk fel együtt, ami nagyon jól sikerült. Elkezdtünk együtt zenélni, és azt éreztem, hogy mellette ki tudok teljesedni énekesként, mert nagyszerű zenész és kiváló ember. Magam is írtam néhány dalt. Azt fontolgatjuk, hogy egy-két éven belül készítünk egy albumot.”

A ’Száz szóban Budapesthez’ köthető projektjéről (amelyben zsűritagként két éve, előadóként három éve vesz részt) elmondta: „A Mindspace Kft. három éve hozta be Chiléből Magyarországra a történetíró pályázatot. A Budapestről szóló történetek közül a zsűri által legjobbnak tartott százat kiskönyv formájában adják ki. Barna Judit kért fel, hogy a Budapesti Tavaszi Fesztiválon Szilágyi Csengével készítsünk az írásokból egy körülbelül negyvenperces műsort. A maximum száz szóból álló történeteket az utca embere, vagyis amatőr írók küldik be. El sem hinnétek, mennyi fantasztikus dolog van Budapesten, amiket ezek az írások megörökítenek. A Tavaszi Fesztivál alatt ezeket adjuk elő az utcán több alkalommal a 'Szövegelünk 100 Szóban' műsorunkkal. Szeretnénk az elmúlt három év legjobb történeteiből csinálni egy utaztatható, másfél órás verziót, mert azt tapasztaltuk az utcán, hogy az emberek hálásak érte és örömmel hallgatják. Ennek az előadásnak (100SzóbanAVáros) a bemutatója előreláthatólag április végén lesz a Mozsár Műhelyben.”

 

következő előadás

2017.02.05. (15:00)

 

stáb

zene - Bekvart és G. Szabó Hunor / Szabó Sipos Ágoston

díszlet és jelmeztervező - Kálmán Eszter

plakát - Csáfordi László

rendező munkatársa - Kis-Kádi Judit

zenei vezető - Wagner Puskás Péter

mozgás - Duda Éva

dalszövegek - Máthé Zsolt

rendező - Pelsőczy Réka

producer - Orlai Tibor

 

szereplők

Francis Henshall - Nagy Dániel Viktor

Charlie Clench - Lukáts Andor

Rachel Crabbe - Lovas Rozi

Stanley Stubbers - Friedenthal Zoltán

Pauline Clench - Rujder Vivien

Harry Dangle - Keresztény Tamás

Alan Dangle - Dékány Barnabás

Dolly - Fodor Annamária

Lloyd Boateng, Charlie Clench barátja - Formán Bálint

Alfie, a pincér - Lukáts Andor

Gareth Főpincér - Horváth Szabolcs

Közreműködik még - Boros Anna, Máthé Zsolt / Fehér Balázs Benő

 

fotók

előadásképek - Takács Attila

profilképek - Sin Olivér/1foto.hu

 

(Kövessetek minket Facebook oldalunkon, illetve Instagram profilunkon is, ahol extra tartalmakkal várunk benneteket.)

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturjunkie.blog.hu/api/trackback/id/tr7812135299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása