Egy karácsonyi rókás könyv a kiskamaszoknak
2023. december 23. írta: Talabos Dávidné Lukács Nikolett

Egy karácsonyi rókás könyv a kiskamaszoknak

Interjú Rádai Andreával a „Rókazsolt a Margitszigeten” című könyv szerzőjével

_mg_0757.JPG

Gyerekkorom óta imádom a rókákat és ebben a családom is osztozik, sőt, talán a férjem nagyobb rókaimádó, mint én. Nagyon szeretem a Pagony kiadványait és nagyon örültem, hogy egy ilyen kiadványt olvashatok. Külön öröm, hogy most karácsony előtt ajánlhatom a könyvet, hátha 1-2 fa alatt is megtaláljuk majd.

Imádom a rókákat, ezért nagyon örültem, amikor egy róka lett a főszereplő. Mi ennek a története? Miért rókát választott?

Rádai Andrea: Szeretem a cuki főszereplőket, de az enyémnek egy kicsit "karcosabb" karaktert szerettem volna adni, és tetszett, hogy össze lehet hozni egy urbánusabb közeget egy vadon élő állattal. A róka nagyon kedves állat, de nem csak pozitív tulajdonságokat szokás róla asszociálni, az olvasás során kell megszeretni, a gyengéivel együtt. No meg hát a Margitszigeten még éppen nincs róka, de akár lehetne is, az állatok úgyis egyre jobban beszorulnak az emberek által lakott terekbe. 

_mg_0764.JPGA fotók Rádai Andrea tulajdonát képezik.

Miért a Margitsziget?

Rádai Andrea: Korábban közel laktunk a Margitszigethez, sokat jártunk oda, amikor a gyerekeim nagyon kicsik voltak. Az egész egy külön világ Budapesten belül, általában jól fésült, de néhol kissé elvadult. Fontos volt a strand is, amikor kicsi voltam, mindig elképzeltem, hogy milyen lehetne mondjuk a vidámparkban, vagy egy cukrászdában, vagy a strandon lakni. Ahol azért egy róka eléggé nem várt, ezért izgalmas szereplő. 

Ki volt a legkedvesebb szereplője Rókazsolt mellett?

Rádai Andrea: Nagyon szeretem Gólyagézabácsit, ahogy ő ott ül a tűz mellett, és vágyakozik Afrika után... (És ezt a jelenetet Sipos Fanni annyira szépen megrajzolta, pont így képzeltem el!), és ahogy bevállalja ezt a nagy kalandot, mert tudja, hogy talán ez az utolsó esélye... De nagyon szeretem Brendont és Vanesszát is, akiknek aligha könnyű az életük, mégis habozás nélkül segítenek kiszabadítani Macskarozált. De Macskabalogot is szeretem, akkora egy morcos szeretetgombóc! Igazából nem tudok választani :). 

Milyen volt a közös munka Sipos Fannival?

Rádai Andrea: Nagyon izgalmas. Az első könyvemben, a Tündérek a tajgánban kisebb súlya volt az illusztrációknak, de a Rókazsoltnál tényleg legalább annyira fontosak a képek, mint a szöveg. Rókazsolt azonnal megtetszett a zöld nadrágjával. A többi szereplőre több változatot kaptunk, mármint Győri Hanna szerkesztő és én, és elég hasonlóan választottunk. Innentől kezdve csak egy jóval későbbi fázisban láttam a már részletesen kidolgozott illusztrációkat. Lenyűgözött az a pontosság, odafigyelés és aprólékosság, amivel Fanni a szöveget kezelte. 

Az 5-8 éves korosztálynak ajánlja a könyvet, miért?

Rádai Andrea: Ezt a kiadóval közösen döntöttük el, de ez egyezett azzal, ami a fejemben is volt. Amikor írok, mindig magam elé képzelem valamelyik gyerekemet egy adott életkorban. 
radai-andrea-rokazsolt-250964.jpg

Lesz -e folytatás? Mi nagyon örülnénk neki:)

Rádai Andrea: Igen, már leadtam a kéziratot, és Fanni dolgozik a rajzokon, jövőre fog megjelenni valamikor, talán tavasz végén. Annyit elárulok, hogy Banyabarbi fel fog bukkani, mert bosszút forral a Macskarozál megmentése miatt.

Mit tervez az ünnepekre?

Rádai Andrea: Elég rendhagyó módon fogjuk ünnepelni a karácsonyt. A férjem sokat dolgozik külföldön, és csak karácsony után pár nappal tud hazajönni Szerbiából. Így két választásunk volt: vagy az otthon melegében töltjük a karácsonyt, de a férjem nélkül, vagy együtt lesz a család, de külföldön. Végül az utóbbi mellett döntöttünk, reméljük, hogy majd le tudjuk vonni azt a következtetést, hogy a karácsony ott van, ahol a család. 

Nagyon köszönjük az interjút és Nagyon Kellemes Ünnepeket kívánunk!

(Kövessetek minket Facebook oldalunkon, illetve Instagram profilunkon is, ahol extra tartalmakkal várunk benneteket.)

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturjunkie.blog.hu/api/trackback/id/tr818286415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása