„Hálásak legyünk minden kis jóért, amiben részesülhetünk életünk során”
2022. augusztus 11. írta: Talabos Dávidné

„Hálásak legyünk minden kis jóért, amiben részesülhetünk életünk során”

Interjú Dr. Ballabás Sándor világutazóval

2_8.JPG

Kőrösi Csoma Sándor vagy Benyovszky Móric mindenki számára ismert felfedezők voltak, olyan emberek, akik kíváncsiak voltak a világra. Ilyen ember Dr. Ballabás Sándor is, aki nyugdíjasként is megőrizte kíváncsisáságát, Miután bejárta a megyét, ahol él és felfedezte Magyarország kincseit önerőből, támogatás nélkül indult el a nagyvilágban, hogy megismerje annak csodáit. Beszélgetésünk igazi élmény, amely igazi utazás volt számomra is.

Kezdjük a múltban:) Hogy kezdődött?

Dr. Ballabás Sándor: 1950-ben születtem, és kezdetben zenei pályára készültem. Végül közgazdász lettem, és egy könyvvizsgáló cégtől mentem nyugdíjba 62 éves koromban. Az utazásokkal betartottam a helyes sorrendet: először a lakóhelyemet, majd a megyémet, utána a hazámat ismertem meg számos kisebb-nagyobb utazással. Elterveztem, hogy bejárom a 325.411 km2 területű történelmi Magyarország minden magyar és horvát-szlavón vármegyéjét. Ezt 2015-re teljesítettem, 65 éves koromra.

Melyik volt az első ország, ahol járt?

Dr. Ballabás Sándor: Az első külföldi utam 1976-ban volt, 26 éves koromban, Horvátországban jártam az Isztriai-félszigeten. Az eddigi utolsó (268.) külföldi utam idén júniusban volt Törökországba (Fekete-tengeri és Északkelet-Anatólia régió). A két dátum között 192 országban jártam, amelyek közül a 3 legkedvesebb helyszínem: Adriai-tenger, Lengyel-Tátra és Bécs. Az első szerelem hamvassága köt ezekhez a helyszínekhez. Bécsbe csak 35 éves koromban, 1985-ben jutottam el először, és amikor a Mariahilfen Strassén sétáltam, önfeledten mondogattam: Bécsben vagyok, Istenem, Bécsben vagyok!

3_5.JPGArgentina, Perito Moreno-gleccser

Van kedvenc épülete?

 Dr. Ballabás Sándor: Csak néhány kedvenc épületet említek a sok közül: Gizai piramisok, Szent Péter-székesegyház Rómában, a Louvre Párizsban, az azték és maja piramisok Közép-Amerikában, az Empire State Buildig New Yorkban, az Ég temploma Pekingben, az Aya Szofia Isztambulban, a Rilai kolostor Bulgáriában. a Tadzs Mahal Indiában, a Kreml Moszkvában.

Mi a legkedvesebb története?

 Dr. Ballabás Sándor: A legkedvesebb történetem a 3. görög utamon volt, amikor az Olümposzon jártam. Felfelé a hegyre találkoztam Ámorral és Aphrodité istennővel. A pajkos isten szíven lőtt, és az előttem kapaszkodó útitársnőmben megláttam Aphroditét, a szépség és szerelem istennőjét. Azóta is ő a lelkem lobbantó koboldja (Ady), utazásaim Dulcineája, akinek én lettem a kóbor lovagja.

Mi az utolsó tárgy, amit külföldön vásárolt?

Dr. Ballabás Sándor: Az utolsó tárgy, amit külföldön vásároltam, egy homokszínű sapka "Cabo Verde No Stress" felirattal. Ezt a Zöldfoki-szigetekről hoztam haza idén áprilisban.

utolso.JPGPakisztán, a testőreink között

Utazási fórumát kiknek ajánlja?

Dr. Ballabás Sándor: Az utazási fórumom teljes neve: Utazások és léleképítés. Azoknak ajánlom, akiket érdekelnek a közzétett képeimhez írt pontos ismertető szövegek, és a lelkiekben való gazdagodást is kedvelik. Itt bárki közzé teheti olvasmány, film, színház, hangverseny vagy spirituális élményeit. Ezzel lehetőséggel sajnos eddig nem sokan éltek.

Az idén Szaúd-Arábiába tervez utazni, mit vár legjobban?

Dr. Ballabás Sándor: Szaúd-Arábiától azt várom, hogy ismét átélhessem a sivatagi utazás különleges élményét, mint legutóbb Szudánban. Mivel nem vagyok muszlim, Medinában csak a repülőteret láthatjuk, azonban Dzsiddában és Rijadban is lesz városnézésünk. És azt is várom, hogy ezzel az úttal meglegyen a 193. országom is.

Van több ország, ahol többször járt?

Dr. Ballabás Sándor: Nagyon sok országban többször is jártam, ezeket most nem sorolom fel, de köztük van Ausztria, Olaszország, Franciaország, Törökország és Oroszország is. 

4_7.JPGBangladesh virágoskertjében

Mit tanulhatunk mi magyarok más népektől?

Dr. Ballabás Sándor: A szegényebb ázsiai és afrikai országok népeitől azt tanultam, hogy a boldogság egyik alapja, hogy elfogadjuk a sorsunkat. Hálásak legyünk minden kis jóért, amiben részesülhetünk életünk során. Mivel nem dolgoztam utazási irodákban, légitársaságoknál, hogy szabadjegyet kapjak a repüléseimhez, és nincsenek gazdag külföldi barátaim, akik meghívtak volna magukhoz, az utazásaimat az utolsó forintig magam finananszíroztam és erre (is) büszke vagyok.

Van esetleg tanulságos története az olvasók számára? Aki szeretne utazni így mint Ön, annak milyen hasznos tanácsot tudna adni?

Dr. Ballabás Sándor: Az eddigi utazásaim mind jól meg lettek szervezve, elő lettek készítve, különösebb "sztorik", tanulságos történetek nem voltak. Jártam háborús övezetekben, nagyon szegény országokban, de mindig bennem volt a bizalom, hogy nem történik semmi baj. A magamfajta világutazó kalandorok számára azt tudom tanácsolni, ami nekem eddig mindig bevált: Az utazás előtt kérni a Jóisten segítségét, és közben is szüntelenül imádkozni és hálát adni.

A magyarok világjárók? Mi a véleménye?

Dr. Ballabás Sándor: A világjárás és a magyarok kapcsolata nehezen definiálható. Magyarok a szabolcsi vagy borsodi közmunkások és a NER milliárdosok is. Egy biztos, az eddigi útjaim során egyetlen olyan útitársam sem volt, aki fizikai munkával szerezte volna meg az utazásra valót.

Hogyan vélekednek rólunk külföldön?

Dr. Ballabás Sándor: Én mindig vagy utazási irodával, vagy a magán utazásszervezőmmel utaztam. Nem vagyok egy beszélgetős fajta, idegen nyelveken meg főleg csak a legszükségesebbeket tudom elmondani. Így a külföldiek rólunk való vélekedéséről nincsen megbízható információm. Amikor Bangladeshben jártam, szenzációt keltett a helybelieknél, hogy magyar vagyok. Rengeteg szelfi készítési engedélynek kellett eleget tennem.

Nagyon köszönjük az interjút és nagyon sok utazást kívánunk még és várjuk az érdekes útinaplókat!

8_3.JPGZangla (India), Körösi Csoma Sándor egykori cellája 

Nyitókép: Angola, egy kilőtt tank az aknemezőn

(Kövessetek minket Facebook oldalunkon, illetve Instagram profilunkon is, ahol extra tartalmakkal várunk benneteket.)

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturjunkie.blog.hu/api/trackback/id/tr8417905125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása