„Ott voltam mindig, ahol kellett”
2021. október 19. írta: Talabos Dávidné

„Ott voltam mindig, ahol kellett”

Interjú Oláh Zsigmonddal, a Ziggi Luxury Bridal & Evening megálmodójával

120790148_10214687378217770_3867157752689069280_n.jpg

Oláh Zsigmond a magyar divattervezők új generációjának elismert tagja, aki gyönyörű showroomot nyitott az Andrássy úton, ahol színésznők és énekesnők is gyakran megfordultak, majd a sikerek ellenére összecsomagolt és külföldre utazott. Nemrég Debrecenben nyitotta meg csodaszép és meghitt showroomját, ahol egy nagyon kellemes beszélgetésben tekintettünk vissza a kezdetekhez és a jövőt is boncolgattuk.

Hogyan emlékszel vissza, mikor érkezett a divat az életedbe?

Oláh Zsigmond:  Visszagondolva gyerekkoromban apukám férfiköntösében sétálgattam aminek alját a földön húztamva magam után és azt gondoltam, hogy elegáns estélyen vagyok gyönyörő ruhák és kifinomult társaság vesz körül. Ez az első emlékem a divat szó hallatán.  A későbbiekben az élet rendezte az utamat a divat szakma felé. Rajztagozatos általános iskola, egy magániskola - ahol jól öltözött vendéglátósok képzése folyt, majd a budapesti divatiskola. Azt gondolom most már, hogy semmi sem volt véletlen az életemben, amikor befejeztem  az általános iskolát már nagyon szerettem rajzolni, a magániskolában megszerettem az elegáns öltözködést, a divatiskola szakmaisága és miliője a tanárok inspiratív kisugárzása pedig teljes mértékben meghatározta későbbi szakmai életutamat. Ekkor tanultam meg, hogy egy méter textilből mit lehet készíteni, ehhez azonban kell a szemlélet és kell a tehetség is. A ruháim, a termékeim alkotások, amelyek egy gondolatból születnek meg és épp ez benne az érdekes, hogy valakinek a gondolatát, hogyan lehet kézzelfogható alkotássá varázsolni.

Ezután már nem voltak kitérők az életedben?

Oláh Zsigmond: Nem, az iskola befejezése óta a divatszakmában dolgozom. Nem lettem pincér (nevet). A véletlenek sorozatának, vagy a sorsnak köszönhetem, hogy ezzel foglalkozom azóta is. Budapesten éltem 18 évig, majd egy hiretelen döntés után elköltöztem egy évre egy kicsi szigetre Helgolandra. Ezt a lépésemet nagyban befolyásolta az az elhatározás, hogy lezárom életemnek egy szakaszát. Valami újra és másra vágytam mint amiben addig voltam, szerettem volna mást is tapasztalni. Azt éreztem, hogy nem tudok megújulni és kibontakozni mindaddig, ameddig nem változtatok. Csodálatos szakasza volt ez az életemnek, teljes mértékben magamra tudtam koncentrálni arra, hogyan szeretném eltölteni az elkövetkező életem java részét. Mondhatjuk ezt egy újragondolásnak és vagy a  felnőtté válásnak első kapujának. Tudatos és mélyről jövő elhatározásokat tudtam hozni, amik a mai napig tartanak az életemben. Hálás vagyok a sorsnak, hogy megállhattam, dönthettem és azóta is élhetem azt az életet, amit szeretek.

safe_image.jpg

A tehetség nagyon fontos és az akarat, te hogyan látod ezt?

Oláh Zsigmond: A tehetség a siker egyik alapköve, mellette a szerencse és a kitartás ugyanolyan fontos. Véleményem szerint ezen hármas nélkül nincs siker. Minden tervező a maga megálmodott világát testesíti meg a kollekcióban és a márkája kommunikációjában. A megvalósítás milyensége pedig tehetség kérdése. Ugyanilyen fontos a az akarat és kitartás bármi áron. Vannak jó és kevésbé jó időszakok,  de a hit és a tehetség, egy tervezőben soha nem múlhat el hiszen akkor, a saját maga által megálmodott világban bizonytalanodna el. Számomra annál nagyobb szabadság nem létezik, minthogy valaki elképzel, létrehoz és fenttart egy általa megálmodott világot.

Mennyi idő, amíg egy ruha elkészül?

Oláh Zsigmond: A showroomban található darabok bárki számára azonnal elérhetőek. Ha egy vendégünk egyedi kéréssel fordul hozzánk, 2-3 hét a tervezési és gyártáési idő. Igyekszünk a megrendelőink igényeihez kötni a határidőinket. Mindez óriási szervezést és pontosságot igényel. A kollekciók gyártásáta,  fél éves munkafolyamat előzi meg. Ezekben a kollekciókban határozzuk meg a következő szezon hangulatát, forma és színvilágát. Ezek alapján tervezzük meg az egyedi megrendeléseket és kéréseket az adott szezonban. Így a márka egy állandó folyamatot és összhangot tud mutatni.

224439_w.jpg

Van kedvenc színed?

Oláh Zsigmond: Nagyon alkalmazkodó típus vagyok, ebből fakad talán, hogy a legkedveltebb színem a fehér és a camel. Mindkét szín a harmóniát és a megnyugvást jelképezi számora.  A munkámban viszont képes vagyok mindentől elvonatkoztatni. Minden ruhának a viselőjét kell tükröznie és ezért bármilyen szín és forma számításba jöhet, hogy a legtökéletesebb végeredmény szülessen meg. 

Van kedvenc anyagod?

Oláh Zsigmond: Szeretem a lágy és finom esésű anyagokat, mint a muszlin és hernyóselyem. Ezekkel a könnyedséget, lágyságot, kezelhetőséget tudom a legjobban megtestesíteni, ellenben egy merevebb duchesse anyaggal gyönyörű formavilágot, elképesztő három dimenziós látványt lehet létrehozni, ahol a kézzel való alkotásnak hatalmas szerepe van. Mindkettőt szeretem és határtalan a képzeletem. 

Vannak példaképeid? 

Oláh Zsigmond: Példaképeket nem állítottam magam elé, ettől sokkal intenzívebb az érdeklődésem és a vágyam a folyamatos megújulás iránt. Követem a világban a változás jegyeit, elmélyülök bennük és keresem azt az utat,  hogyan is tudom a munkám kapcsán ezeket tovább adni a saját nézőpontomból. A hétköznapi életben is látok sok példaértékű megnyilvánulást, akár két ember közötti beszélgetésben, vagy akár egy világhírű divatcég legújabb kollekciójának bemutatóján.

224441_w.jpg

Nagyon köszönjük az interjút és további szakmai sikereket kívánunk neked!

A Ziggi Brandet itt tudod követni:

https://ziggibridal.com/

https://www.facebook.com/ZiggiBridal

www.instagram.com/ziggibridal

Elérhetőség: info@ziggibridal.com

 A fotók a Ziggi Brand tulajdonát képezik.

(Kövessetek minket Facebook oldalunkon, illetve Instagram profilunkon is, ahol extra tartalmakkal várunk benneteket.)

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturjunkie.blog.hu/api/trackback/id/tr5816727360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása