„Ez az én világom”
2021. augusztus 07. írta: Talabos Dávidné

„Ez az én világom”

Földvári András, a magyar világutazó újra mesél

unnamed_4_28.jpg

Földvári András, Magyarország legviláglátottabb embere az „Elmentem világgá! - 80 sztorival a föld körül” című kötetében már belopta magát az olvasók szívébe. A közvetlen és barátságos légiközlekedési és marketing szakember a világ 100 legtöbbet utazott emberének egyike, aki most egy újabb kötetben ismertet meg minket hihetetlen kalandjaival, ismeretségeivel és azt is megtudhatjuk, hogy a magyarok bárhol felbukkanthatnak. A beszélgetés igazi kulturális csemege, hiszen minden helyszínről eszébe jut egy jó történet, vagy éppen egy lexikális csemege. Andris bácsi jövőre a 70. életévét tölti, de energiája, kíváncsisága és életszeretete fiatalabbakat is meghazudtol. Földvári Andrással jelenről, tervekről és a kötetről beszélgettünk.

unnamed_151.jpg

Interjúnk az éteren keresztül zajlott, mivel világutazónk ezúttal Odesszában tartózkodott. Milyen Odessza? Többször járt már itt?- teszem fel a kérdést.

Földvári András: Nagyon szeretem ezt a várost, ami az oroszoknak Szentpétervár, az az ukránoknak Odessza. Immár negyedik alkalommal látogatok el ide, de mindig bámulatra késztet a számtalan kulturális lehetőség és a város szépsége. A szolgáltatások nemcsak nagyon színvonalasak, hanem nagyon olcsók is, számtalan kiállítás, színház, mozi, étterem várja az ide látogatókat. Mivel annak idején a város lakosságának 65-70 %-a zsidó volt, egészen a pogromokig és a cári csapatok megjelenéséig, ezért nagyon szép zsidó múzeuma is van. A Patyomkin-lépcső a híres film (Eizenstein: Patyomkin páncélos) egyik jelenetében tűnt fel, érdemes megnézni.

Mik a tervei ebben az évben? A koronavírus járvány akadályozta bármiben?

Földvári András: Szerencsére nem, én erre az évre 55 repülőjáratot programoztam be magamnak, tavaly pedig 23 országban jártam. Ukrajnából Lengyelországba fogok utazni, majd Milánóba és más olasz városokba, aztán Portugáliába. Nagy kedvencem Marokkó, szerencsére most is ellátogathatok oda. Ősz végén érkezem vissza Budapestre. Az Antarktiszra készülök, ahová argentin reptereken keresztül utazom majd. Nagyon várom, biztosan nagy élmény lesz.

Tervez harmadik könyvet?

Földvári András: Eddig nem gondolkodtam rajta, mert erre a könyvre koncentráltam, illetve nagyon örültem a sikerének, de az Antarktiszról lehetséges, hogy érdemes lesz, ez még a jövő zenéje, hogy úgy mondjam. Ezúton is szeretnék köszönetet mondani a XXI. század kiadónak, a csodálatos szerkesztőmnek Laik Eszternek, illetve a kiadó összes munkatársának az emberségükért és a profizmusukért.

ez_az_en_vilagom.png

Az új könyvében különösen tetszett, hogy rávilágít nemcsak arra, hogy magyarokkal mindenhol összefuthatunk, illetve hogy a nyomaink is mindenhol felfeldezhetők, de ezen túl megláthatjuk, hogy mennyi jóság van a világunkban…

Földvári András: Ennek nagyon örülök, mert a célom ez volt. Meg akartam mutatni, hogy mennyi jóság és kedvesség lakozik bennünk kultúrától, neveltetéstől függetlenül, illetve azt, hogy jó emberek mindenhol összefutnak. Jövőre töltöm be a 70. életévemet és az a tervem, hogy egy éjszakai dunai hajókirándulásra meghívom mindazokat, akik fontosak az életemben.

A távolabbi terveiről mesélne nekünk?

Földvári András: Januárban Abu Dhabiba megyek, kevesen tudják hogy ott van egy csodálatos Louvre és a  legnagyobb mecset is. Ausztrálián keresztül megyek Honoluluba, illetve arra a két szigetre a Hawai-szigetek közül, ahol még nem jártam. Ezt követően az USA-ba megyek, többek között Austinba, amely egy nagyon szép és olcsó város. Legjobban Key Westet várom, mert nagy Hemingway rajongó vagyok és nagy élmény lesz látni a házát, többen is jártam már.

Van kedvenc országa és városa?

Földvári András: Mauríciusz mindig ámulatba ejt. Csodálatos, multikulturális ország, ahol bár az angol a hivatalos nyelv, a francia mellett mégis több helyi nyelvet is beszélnek. Egy utcában van itt mecset, zsinagóga és keresztény templom is, hirdetve, hogy a békés együttélés lehetséges. A bélyegmúzeum nagyon szép, illetve a botanikus kert is. Európában vitathatatlanul Portugália a kedvencem, azon belül is Lisszabon. Ázsiában Laosz, az amerikai kontinensen Chicago a kedvenc városom, erről esik is szó ebben a kötetben, de nagyon szeretem San Franciscot, New Orleanst, Új-Mexikó kis városait.

Mi az utolsó tárgy, amit külföldön vásárolt?

Földvári András: Régen mindenhonnan hoztam haza szuveníreket, rézből készült kis tárgyakat, de a feleségem egy idő után megelégelte a pakolást és a törölgetést. Így már évek óta rendszámokkal készült fotókat készítek. Az első Kabulban készült, amit elhoztam, kevesen tudják, hogy itt két féle számmal van írva a rendszám.

unnamed_2_47.jpg

Nagyon köszönjük az interjút és jó egészséget, nagyon sok utazást és élményt kívánunk!

(Kövessetek minket Facebook oldalunkon, illetve Instagram profilunkon is, ahol extra tartalmakkal várunk benneteket.)

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturjunkie.blog.hu/api/trackback/id/tr6016651858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása