„Ma már a bestseller vagyok valaki életében”
2017. december 23. írta: Barna Borbála

„Ma már a bestseller vagyok valaki életében”

Erdős Juci plus size fotós tanácsai az önszeretet eléréséhez

21433037_1642081575842253_7291409085802876508_n.jpg

Erdős Juci négy éve indította el Plus Size Photography nevű oldalát, melynek nem titkolt célja annak bebizonyítása volt, hogy a szépség nem a kilók számától függ. A plus size fotós amellett, hogy csodaszép képeket készít a hozzá látogató nőkről, a dolog lelki hátterével is foglalkozik. Legfőbb motivációja az, hogy megmutassa az embereknek, milyen szépek és értékesek, a boldogságuk kulcsa pedig saját magukban rejlik. Az önszeretet és elfogadás útjára lépni nem egyszerű, íme Juci iránytűje az elinduláshoz. img_6446.jpgHogyan szerettem meg magamat? Nos, nem volt könnyű. Vissza kell ugranunk az időben egy hosszú kapcsolatomhoz, egy gyerekkori, tini szerelmemhez. Az a fajta rózsaszín köd lebegett előttem, amiben azt gondoltam az első perctől fogva, hogy ő lesz a férjem, a gyermekeim apja. Persze nem így lett, de nem is baj, mert ebből az elképesztően viharos kapcsolatból megtanultam, hogyan kell és lehet magamat szeretni. 2003 júliusában egy nap végig arról beszéltük az akkori párommal, hogy mennyire csodálatos a kapcsolatunk, ezért úgy döntöttünk, hogy újrakezdjük. Este beültem az autóba, hogy meglátogassam, azonban amikor megérkeztem a házához, nem volt ott. Hívtam, de nem vette fel, pár perc múlva pedig már ki is volt kapcsolva. Ismeritek a női megérzéseket: a késztetést, hogy muszáj ennek az egésznek a végére járni, mert valami nem kerek. Áthajtottam a másik utcába, ahonnan egy idő után hallottam, hogy jött egy autó és egyszer csak ott volt (ex)pasim egy másik nővel. Mondanom sem kell, felment bennem a pumpa és mivel elég temperamentumos vagyok, kivágtam az ajtót és megkérdeztem, hogy mi a fene ez. Kíváncsi típus vagyok, a kérdésemre pedig választ is kaptam, méghozzá azt, hogy azért csajozott be, mert én hónapokkal ezelőtt nem akartam vele komoly kapcsolatot. De akkor miért kellett felültetni engem? „Figyelj Juci!” – mondta. „Fogadd el, hogy néha az ember annyiszor újraolvas egy könyvet, hogy megunja és visszateszi a polcra.” Tehát én csak egy megunt könyv voltam már számára. Mondanom sem kell, ettől nagyon rosszul éreztem magamat. Egy hónapon keresztül még kattogtam ezen az estén, minden egyes mondatot újra végigjátszottam a fejemben.

Aztán egyszer csak eljött a pillanat, amikor kijelentettem, hogy elegem van ebből! Unom, hogy nem tudom irányítani a gondolataimat. Biztos sokan vannak így ezzel, az emberek szeretnek a rosszra gondolni, túráztatni magukat, vagy egyszerűen agyalni azon, hogy miért nem jók.

Ekkor azt gondoltam, hogy jól van Juci, állj le! Elég abból, hogy szapulod magad és olyanra gondolsz, ami nem segít. Feltettem a kérdést: jó nekem ez? Dehogy az! Akkor miért is csinálnám? Megbeszéltem magammal, hogy nem teszek olyan dolgokat, amiket nem szeretek. Ezt ajánlom mindenkinek! Az önszeretet első lépése az, hogy olyan dolgokat cselekszel, amik jól esnek neked. Azokkal az emberekkel veszed körbe magad, akik pozitív hatással vannak a lelkedre, olyan dolgokat hallgatsz és vonzol be, ami épít, és nem rombol. Én ekkor kezdtem el nyitni a világ felé: utazni, könyveket olvasni és olyan emberekkel ismerkedtem meg, akiknek nagy a szívük, szeretik önmagukat (vagy legalábbis ezen az úton haladnak). Amikor valami rossz történik, nem mást kell hibáztatni, hanem egy kicsit meg kell állni és feltenni magunknak a kérdést: miért történt ez velem? Mi az, amit nem oldottam még meg az életemben?

Az én példám az, hogy nem tudtam elengedni ezt a pasit. Belementem ebbe a szituációba, kaptam egy nagy megaláztatást, de fel tudtam belőle állni. Megbeszéltem magammal, hogy nem csinálom ezt, nem maradok benne abban a kapcsolatban, ami nem építő számomra. Nem fogok azzal azonosulni, hogy egy megunt könyv lennék a polcon, ugyanis ma már a bestseller vagyok valaki életében.

Az önszeretet azzal kezdődik, hogy nem figyelsz akárkire – a szívedre hallgatsz, arra, ami itt bent lüktet és nem hagy békén. Arra bíztatok mindenkit, hogy veregesse meg a saját vállát, amiért a boldogabb önmagáért tett és ne legyen rest mást is megdicsérni, mert ezzel ő maga és a világ is több lesz!

Borítókép: Plus Size Photography

Fotó: Horváth Rea

 (Kövessetek minket Facebook oldalunkon, illetve Instagram profilunkon is, ahol extra tartalmakkal várunk benneteket.)

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturjunkie.blog.hu/api/trackback/id/tr9313520845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása