Interjú Kerényi Miklós Mátéval és Kardffy Aishával a "Hegedűs a háztetőn" musical kapcsán
2021. június 25. írta: Talabos Dávidné

Interjú Kerényi Miklós Mátéval és Kardffy Aishával a "Hegedűs a háztetőn" musical kapcsán

juhasz_eva_hegedus_a_hazteton_20210622_26_of_1.jpg

A „Hegedűs a háztetőn” című musical Bozsik Yvett rendezésében és Orbán János Dénes fordításában 2021. június 25-én és 26-án debütál a Budapesti Operettszínházban. A darabban Hódelt és Percsiket alakító Kardffy Aishával és Kerényi Miklós Mátéval beszélgettünk.

Mikor fogalmazódott meg bennetek, hogy színművészek lesztek?

Kardffy Aisha: Talán 9 éves lehettem, mikor a szüleim elvittek az Operettszínházba és megnéztük a Rómeó és Júlia című ikonikus darabot. Máig emlékszem az érzésre, ahogy megfogalmazódik bennem, hogy én is ezt szeretném hivatásomul választani. Ezek után különböző színjátszókörökben és amatőr színtársulatokban játszottam, aztán a Pesti Broadway Stúdióhoz kerültem 2015-ben, ahol 2018-ban végeztem. 2016-tól vagyok tagja a Budapesti Operettszínháznak, amit nagyon furcsa kimondani, hogy már hat éve történt. Lizaként debütáltam Kálmán Imre Marica grófnőjében.

Kerényi Miklós Máté: Én is 9 éves voltam, amikor először szerepeltem színpadon. Szerjózsát játszottam az Anna Karenina című musical ősbemutatóján. Azóta vonz a színház, s persze mondhatom azt is, hogy családi vonás. Sosem színész akartam lenni, hanem színházzal szerettem volna foglalkozni. A színház, az alkotás minden szegmense érdekel. Imádom ezt a munkát, ez egy határtalan szerelem.

Aisha, láthattunk már az Abigél Vitay Georginájaként, illetve az István, a király-ban Rékaként, hogyan emlékszel vissza erre a szerepekre?

Kardffy Aisha: Nagyon szerencsésnek mondhatom magam, hogy már a pályám elején ilyen jelentős feladatok találnak meg. Persze csak a szerencsében nem szabad bízni. Folyamatosan igyekszem fejleszteni magam minden téren. Úgy érzem, hogy jó az út, amin járok, hiszen szebbnél szebb szerepeket játszhatok. Mind az Abigél, mind Az István, a király női főszerepei a legnagyobb álmaim közé tartoztak, s hogy eljátszhattam ezeket a szerepeket, sosem fogom tudni igazán meghálálni sem a sorsnak, sem Kiss-B. Atilla igazgató úrnak. Ezek a szerepek fontos mérföldkövei az életemnek.

Van szerepálmotok?

Kardffy Aisha: Egyet nem tudnék kiemelni. De a következőt igen.  A jövő évadban mutatja be a színház a Jekyll és Hyde című musicalt Vincze Balázs rendezésében. Emma Carew-t nagyon szeretném eljátszani. Az egy igazi álom lenne.

Kerényi Miklós Máté: Az én alkatommal az álmok veszélyesek, hiszen tudnom kell azt is, hogy meddig szabad álmodozni. Nem szabad kergetnem őket. Igyekszem a realitás talaján megkeresni a feladatokat, s megdolgozni értük. De sok előre meg nem álmodott álom már valóra vált az évek folyamán. A Virágot Algernonnak Charlie Gordonjára nagyon büszke vagyok, ezt mindenképpen meg kell említenem.

juhasz_eva_hegedus_a_hazteton_20210622_13_of_1.jpg

A Hegedűs a Háztetőn az egyik legismertebb musical. Meséljetek, kérlek a karakteretekről, annak szerepéről a történetben! Milyen kihívásokkal szembesültetek általa?

Kardffy Aisha: Szerintem a két legizgalmasabb karakter a miénk. Természetesen Tevje után. Percsik és Hódel szerelme nem csak az érzelmeken, hanem a gondolatiságon is alapul. Mindketten gondolkodnak, s a jövő felé tekintenek, nem csak a múlt értékeit hordozzák. Érzik, hogy fejlődésre van szükség, s változtatni akarnak. Nem csak magukon, hanem a világon is. A legnagyobb kihívás talán az volt, hogy megfeleljek saját magamnak, a nagyszerű kollegáimnak s nem kevésbé az elődöknek, akik ezt a szerepet játszották.

Kerényi Miklós Máté: Nehéz elfogultság nélkül beszélni erről a darabról. Egy nehéz időszakon vagyunk túl mind ebben a szakmában, s az egész világban. Nagyon nehéz volt újra meghallani egymást, s közösségben, együtt alkotni. Egy hosszú, s nehéz próbafolyamaton vagyunk túl, de így a főpróba után bátran állíthatom, hogy megérte minden könny és veríték, feszültség és nevetés, ami ebben az elmúlt két hónapban benne volt. Bozsik Yvette olyan környezetet, s világot álmodott, ami áthallásokkal teli, mind a múltunkra, s jelenünkre egyaránt. Szerintem meglátta azt, amit sokunknak kéne észrevenni, főleg egy ilyen év után. Azt hiszem, mára sikerült összeérnünk, s az előadás minden puzzle darabkája mára már nem egy-egy kis darab, hanem együtt alkot egy élő festményt.

 Máté, számtalan turnén vagy túl, Ázsiában is jártál, ahol a magyar operettet népszerűsítetted. Mesélnél az élményeidről? Születtek érdekes történetek ezzel kapcsolatban?

Kerényi Miklós Máté: A magyar egy nagyon különleges nép, akik tudnak „sírva vigadni”. Mi kiénekeljük magunkból a fájdalmainkat, örömünket. Tapasztalataim alapján nagyon sikereres ez a műfaj mindenhol a világban. Főleg a táncos komikus-szubrett páros akrobatikus táncait nagyon kedvelik. Például, amikor Oszvald Marika cigánykerékkel végigszáguldott a színpadon, a japán közönségnek nem maradt más választása, mint hogy tapsorkán közepette skandálja, hogy „Ma-ri-ka”.

Számtalan elismerésben részesültetek, hogyan élitek ezt meg?

Kardffy Aisha és Kerényi Miklós Máté: A legnagyobb elismerésnek a közönség tapsa, s szeretete számít, s nem utolsó sorban az új szerepek, feladatok. Az az igazi bizonyság, hogy jól csinálod, amit csinálsz. A színésznek kell a visszajelzés.

Bízunk benne, hogy a Hegedűs a háztetőn előadásunk is minden téren sikert ér el, s a közönség is úgy fogja szeretni, ahogy mi.

Köszönjük az interjút, további sok sikert kívánunk Nektek, az előadást pedig izgatottan várjuk!

juhasz_eva_hegedus_a_hazteton_20210622_63_of_1.jpg

 Fotók: Juhász Éva és a Budapesti Operettszínház tulajdonát képezik

(Kövessetek minket Facebook oldalunkon, illetve Instagram profilunkon is, ahol extra tartalmakkal várunk benneteket.)

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturjunkie.blog.hu/api/trackback/id/tr9416604594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása