Gombolyagni szeretet
2016. március 11. írta: Barna Borbála

Gombolyagni szeretet

12714252_10153925442597579_1550782553_n.jpg

Horgolni csak a nagymamák szoktak? -  Nehogy azt hidd!

Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az amigurumik. Hogy mik is azok? A szó horgolt, vagy kötött játékfigurát takar. A dolog Japánból indult, a kifejezés tulajdonképpen az elkészítés technikájára utal. Ma már Magyarországon is sokan hódolnak a játékfigurák horgolásának.

Oreskó Viki egy éve kezdett el foglalkozni az amigurumik készítésével – kezdetben talán még csak hobbiból, saját célra – ma már annál komolyabban: figurái megvásárolhatóak és egyedi rendeléseket is vállal.

A kezdetekről

"Általános iskolában tanultam horgolni, de természetesen akkor még nem hozott lázba a dolog. Nagymamám pár évvel ezelőtt kezdett el karácsonyi díszeket horgolni, azonban ekkor sem éreztem magaménak a horgolást, csak csodáltam az elkészült termékeit.

Néhány éve a boltokban fedeztem fel a horgolt figurákat, akkor határoztam el, hogy szeretném megtanulni, hogyan készítik el őket. Az elhatározásból persze jó ideig nem lett semmi, körülbelül egy éve döntöttem el újra, hogy megtanulok horgolni.  Akkoriban még nem tudtam, hogy amiguruminak nevezik a figurákat, ezt az egyik barátnőmtől tudtam meg, akinek a nagymamája szabadidejében amigurumikat készít. Ezután már nem volt megállás. Elmentem a boltba, vettem egy horgolótűt és egy fonalat. 
img_4116.JPG

Az interneten kezdtem el keresgélni a horgolás alapjait, lényegében videókon keresztül sajátítottam el az alapvető technikákat. Kezdetben elég nehezen ment és nem volt türelmem hozzá, de a lelkesedésem kitartott, és napról-napra magabiztosabban kezeltem a horgolótűt. Az első próbálkozásaim végeredményét aztán megmutattam nagymamámnak, aki biztatott, hogy gyakoroljam tovább, egyre jobb lesz. A jól begyakorolt mozdulatsorok után, elkezdtem keresgélni már kész figurákat az interneten, azokból inspirálódtam, és elkészítettem a saját elképzeléseim szerint az első nyuszit. 

Ötletben nem volt hiány, folyamatosan készítettem újabb kisállatokat. A figurákat nem akartam otthon tárolni, szerettem volna megmutatni másoknak is. Ekkor ismerkedtem meg a Meskával. Megtetszett az ötlet, hogy tömegtermék helyett valaki az én figuráimat ajándékozza a számára kedves személynek.

Az oldalra tavaly augusztusban regisztráltam, azóta próbálok minél több időt fordítani rá, hogy minél több ember megismerje a termékeimet. A termékek száma folyamatosan bővül, hiszen fontos a folyamatos jelenlét."

Az alkotás fázisáról

"A figuráimat nem szoktam előre megtervezni, általában horgolás közben alakul ki a fejemben a végleges forma. Régebben szinte mindig lebontottam a félkész figurát, mert nem voltam elégedett, mindig valami jobbat szerettem volna készíteni, időközben azonban rájöttem, hogy a figurák végleges egyéniségüket akkor nyerik el, mikor a fülüket, szemüket, szájukat, tehát az arcuk részleteit is elkészítem, így hiába vártam azt egy „üres”, félkész fejtől, hogy tökéletes legyen. 

A figurák mérete és formája változó, ahogy elkészítési idejük is, átlagos időt nem tudok meghatározni, már csak azért sem, mert a munkám mellett naponta mindig csak egy picit tudok haladni az aktuális termékkel."img_3309.JPG

Szeretettel horgolva

"Mindegyik figura a szívemhez nő alkotás közben, hiszen a szívem-lelkem benne van, elkészítésük során igazi egyéniséggé formálódnak.  

Azért készítem, hogy valaki örömét lelje benne, és kedvenc társává válhasson, azonban még ennek tudatában is nehéz megválni tőlük. Szeretem személyesen átadni a megrendelt terméket, ilyenkor szembesülök vele, hogy mennyire örülnek neki, és ez nagyon jó visszajelzés számomra."

Honnan jön az inspiráció?

"Nem múlik el úgy nap, hogy ne inspirálódjak, ne ötleteljek. Leginkább a külföldi horgolással foglalkozó blogokat, képmegosztó oldalakat, újságokat böngészem. Ilyenkor nagyon sok új ötlet merül fel bennem, és rádöbbenek, hogy a horgolás tárháza végeláthatatlan, rengeteg lehetőség rejlik benne, egyszerűen nem lehet megunni."

12736004_10153925442602579_338470029_n.jpgHa valami különlegesre vágyunk

"Az online boltban a saját figuráim mellett, egyedi megrendelések megvalósítását is szívesen vállalom, amennyiben biztos vagyok abban, hogy minőségi és gondosan elkészített terméket tudok kínálni a vevőnek.

Folyamatosan fejlesztem magam, próbálok új technikákat tanulni, így szerencsére még egyetlen megrendelést sem kellett visszamondanom a bonyolultsága miatt."

Az új projektekről

"Eddig főleg arra koncentráltam, hogy az állatfiguráim körét bővítsem, mindenféle tervezés nélkül horgoltam, ami éppen eszembe jutott. A jövőben szeretném tudatosabban felépíteni a kínálatot. Ebbe a folyamatba tulajdonképpen már bele is kezdtem, a következő szériában a szuperhősökre koncentrálok. Azonban nem a hagyományos szuperhősöket horgolom meg, hanem egy újszerű egyéniséget próbálok adni a figurának. 
12834635_10209009755387464_158202379_n.jpg
Az új széria darabjait már kizárólag organikus pamutból készítem, hiszen az emberek szívesebben választják ezeket a termékeket, ha tudják, hogy az organikus gyapot termesztésének nincsenek környezeti és egészségügyi következményei és kisebb a valószínűsége annak is, hogy az organikus pamut termékek allergiás tüneteket okozzanak, mivel nem kezelik semmilyen bőrirritáló anyaggal, így nyugodt szívvel ajándékozható pici babáknak is."

Tervek a jövőre

"Jelenleg a horgolás az alkotás örömét nyújtja számomra, illetve a munka utáni kikapcsolódást, így hobbiként tekintek rá. Bízom benne, hogy folyamatosan meg tudok újulni, és a jövőben is sokaknak örömet okozhatok a jókedvvel és odafigyeléssel készített termékeimmel."

Viki online boltját itt találjátok

 

Képek: oviktoria.com

Az interjút készítette: Barna Borbála

(Kövessetek minket Facebook oldalunkon, illetve Instagram profilunkon is, ahol extra tartalmakkal várunk benneteket.)

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturjunkie.blog.hu/api/trackback/id/tr848453144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása