Befutott FRANKO első nagylemeze
2024. január 26. írta: Kultúrjunkie

Befutott FRANKO első nagylemeze

Premieren a 23101075

profilkep_franko.JPG

Bartha Zsombor tavaly novemberben debütált legfrissebb, magyar projektjével, amit FRANKO néven jegyez. A Nemo / Kalóz Freestyle dupla single egy, az utóbbihoz felvett klip kíséretében hívta életre az új érát. A Co Lee közreműködésével készült Kalóz Freestyle-hoz forgatott videó először a Magyar Klipszemlén került vetítésre, és ugyanitt történt az első élő fellépés is, amin Zsombi a korábbi, Chris Villon néven, angolul született dalok mellett már FRANKO trekkeket is előadott.

December elején gerilla socialmarkatinget követően jelent meg a rapper következő száma, a NEM TUDOK SEMMIT, két hete a nagylemez utolsó hírnöke, a Kapitány Mátéval közös HEGYEK is napvilágot látott, a mai nappal pedig már mindenhol elérhető FRANKO debütalbuma, a 23101075.

Jó érzés, hogy megjelent a lemez, elégedett vagyok, mert nem kellett sietni, volt időm dolgozni a dalokon. Kicsit azt érzem, hogy minden puzzle darab a helyére került, emiatt nagyon nyugodt szívvel tudom kiengedni a kezeim közül ezt az albumot.” – mondja az előadó.

franko_2023_11_websize-2315.JPGFRANKO minden projektje kapcsán szeret koncepciókban gondolkodni, így nem csoda, hogy első nagylemezének is van egy vezérszála, ami mentén egy szép íven vezetnek végig a dalok.

A koncepció kapcsán is a kirakós-hasonlattal tudok élni, ahogy a darabok összeálltak egy egésszé, és kiadták a teljes képet.” – kezdi. „Az elmúlt években elindultam Szigetszentmiklósról, aztán átköltöztem Pestre, aztán vissza Miklósra, aztán megint Pestre, végül nyáron végleg hazaköltöztem. Így adta magát a koncepció: az út motívum. Indulunk otthonról, majd oda-vissza ingázás, végül egy hazatérés, ami egyfajta megnyugvást is hoz. Épp emiatt az egész album egy kicsit lezárás-fless nekem, magam mögött hagytam fejben és időben is egy hosszú időszakot.”

A lemez koncepciója egyfelé vezet, a dalok mégis változatosak, ami FRANKO szerint tökéletes eszköze annak, hogy az emlegetett út változatosságát, helyenként rögösségét is bemutassa.

„Sok különböző dal, de mégis egyfele mutatnak – az elején megvan benne a tinédzserkori útkeresés, agresszió, leszarom-stílus, aztán be Pestre, ahol az elveszettség és a szorongás a jellemző, ami mellett ott van a „magas élet”, ahonnan aztán jó nagyot lehet esni, a végén pedig a hazatéréssel egy elengedés és megnyugvás. A ZORRO pedig, mint bonus track az album legvégén, már az új fejezet nyitása, amibe így jóval nagyobb energiával tudok belépni.” – meséli a rapper.

Azért éreztem fontosnak ezt a motívumot, mert zsigerből jött. Debütként pedig azért gondolom ezt különösen jónak, mert nagyon őszinte, és sokat mesélek ahhoz, hogy az emberek megtudják, ki is FRANKO valójában. Szépen lefekteti az alapokat és innen majd lehet magasabbra vagy mélyebbre menni.”

Ha már út és ingázás, természetesen nem mehetünk el a koncepcióba teljesen beleülő lemezcím mellett sem. A 2310, Szigetszentmiklós irányítószáma, a 1075 pedig a hetedik kerületre utal, a Madách tér környékére, tehát a meghatározó állomások körzetszáma szorosan egymás mellett: 23101075.

A lemezen fantasztikus producerekkel és közreműködőkkel is találkozhatunk. A dalok beatjein oroszlánrészben SilkSilver dolgozott, de készültek trekkek ONE-AB, WaTa, Blaize, Kapitány Máté, DomBeats, imdb, DanPinto és OB prodolásával is.

23101075_back_side.jpg

„Aki a producerek közül talán váratlanabb volt, az ONE-AB. Nagyon szeretem a Slow Village-t és még nyáron, a Szigeten mentem hozzá oda azzal, hogy dolgozhatnánk együtt, úgyhogy a közös munka nagyon nagy öröm és élmény volt nekem.”

Featekben sem szűkölködik a 23101075, találhatunk rajta olyanokat, akikkel Zsombi már a múltban is dolgozott együtt, gondolva itt például Co Lee-ra vagy Indigora, de született néhány első közreműködés is Nash-sel, Kapitány Mátéval, Drilladeltoroval, 97incoval és Cheliosszal.

„Featek közül azt hiszem, az Incoék egy különleges sztori. Őket nem ismertem egyáltalán, de szeptemberben jött egy megkeresés, hogy nincs-e kedvem fellépni az egyik bulijukon mint FRANKO, és ezáltal kezdtünk el dumálni. A fellépés még meg se történt, de már megcsináltam az IDEKINT című dalt, elküldtem nekik, és mondták, hogy Cheliosszal beírnák. Feljöttek Pestre, felvettük a trekket, és szerintem az egyik legnagyobb banger lett az albumon. Kapitány Mátéval is nagyon hálás vagyok, hogy együtt dolgozhattam, mert egy nagyszerű srác, akit már régen is hallgattam.”

Bár egy előadó számára mindig nehéz kedvencet választani, mégis van egy dal, ami talán kicsit közelebb áll FRANKO szívéhez.

Nehéz választás, mert sok dalt nagyon szeretek, de talán az ARIZONA a kedvencem a lemezről. Az a beat, amit SilkSilver csinált, nagyon elvisz. Az egész dalnál egyszerűen minden kiadta… és az, hogy Nash-sel tudtam dolgozni rajta, már csak cseresznye a habon, mert nagyon tisztelem és szeretem a munkásságát.”

FRANKO a klipszemlés fellépését követően nem állt meg az élő bulikkal sem, Co Lee Bőröndkísérő turnéján több estét is ő nyitott, ami új tapasztalatokat és otthonos érzéseket is hozott neki.

„Nagyon hálás vagyok Kolosnak és mindkettőnk menedzsmentjének, hogy ezt lehetővé tették, elképesztően jó volt a Bőröndkísérő tour! Nyilván az, hogy a tesómmal és a Wavy-vel tudtam ezt végig nyomni, és emiatt otthon tudtam érezni magam, az hatalmas plusz volt. Nagyon nagy rutinszerzés volt, ugyanakkor feltöltő élmény is, mert sok kedves taggal találkoztam a közönségekből.”

A 23101075 lemezbemutatója február 23-án lesz a TURBINA nagytermében, amire már elérhetők a jegyek itt.

Hallgasd meg a teljes lemezt itt!

Sajtónformáció: Horváth Luca

(Kövessetek minket Facebook oldalunkon, illetve Instagram profilunkon is, ahol extra tartalmakkal várunk benneteket.)

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturjunkie.blog.hu/api/trackback/id/tr8718311877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása