Az utóbbi évtizedekben az adathordozók elképesztő fejlődéstörténetet tudhatnak magukénak: a floppyn, a pen drive-on, a CD és DVD lemezen, a Blu-rayn keresztül számos változatát ismertük és használtuk. Ez azonban mind a múlté, ugyanis már nem használjuk a lemezlejátszásra alkalmas gépeinket. Mi a jövő? Magyarországra is berobbant a letöltőkártya, ami számos újszerű funkciója mellett a zeneiparban kiválthatja a CD lemezek kiadását is.
A Dragcards akkora, mint egy bankkártya, egyszerű használata során akár nagyméretű multimédiás fájlok is könnyedén letölthetőek róla. Remek lehetőség akár zenekarok albumainak, koncertvideóinak, oktatási intézmények tananyagainak vagy akár egyéb képes, videós tartalmak megosztására, mint például esküvői fotók átadására a vendégeknek. A Dragcards kártya kialakításának és egyszerű megjelenésének köszönhetően a jövő egyik leghatékonyabb marketingeszköze lehet.
„A Dragcards egy testre szabható weboldal által segít átadni a különböző tartalmakat a felhasználóknak, amihez egyedi webcím és az okoseszközök számára QR-kód áll rendelkezésre” – avatott be a rendszer alapjaiba Szűcs János, a Szűcs Network cégcsoport tulajdonosa, ügyvezető igazgatója.
Újfajta kapcsolat és gyűjthető tárgy a rajongóknak
A zenekarok és a közösségi média influenszerek, tartalomgyártók a Dragcards rendszerével rajongóik, követőik számára folyamatos digitális hozzáférést tudnak biztosítani a tartalmaikhoz, ami, amellett, hogy kapcsolatukat szorosabbra fűzheti, jelentős adatbázis kiépítésére is lehetőséget kínál. A kártyák bekerülési költsége elenyésző, azokat tovább is értékesíthetik, de akár ajándékba is adhatják. Az összetartozás hasznos jelképei lehetnek rendezvényeken, fesztiválokon vagy az online térben.
„Az egyedire szabható arculat, a trendi megjelenés és a többféle kivitel mellett a kártya egyik legfontosabb előnye, hogy időponttól és helytől függetlenül használható. A zenész vagy youtuber utazás, sportolás, pihenés vagy munka közben is csak egy mozdulatra lehet követőitől. A termék kialakítása lehetővé teszi, hogy mindig a lelkes rajongók zsebében vagy táskájában legyen a kártya, mellyel azonnal elérhetik a kedvencük által megosztott tartalmakat” – ismertette Szűcs János.
Egyszerű használat a kártyatulajdonosnak és a vevőnek is
„Minden eszközön kényelmes a használata, okostelefonon, tableten és más eszközön is ugyanolyan felhasználói élményben lesz része a rajongónak” – tájékoztatott Szűcs János, akitől azt is megtudtuk, hogy a Dragcards háttérszerverét olyan fejlett szerverpark adja, amit még egy több tízezres élő koncertközvetítés sem tud leterhelni.
A kártyák használóiról részletes statisztikák állnak rendelkezésre, amelyek akár a marketingstratégia kialakításában is fontos szerepet játszhatnak. Az európai GDPR szabályozásoknak eleget téve pedig listaépítésre is használhatják a rendszert a cégek, tartalomgyártók.
A jövő névjegykártyája
A bankkártya méretű, egyedi megjelenésű kártyák készülhetnek teljes mértékben újrahasznosított műanyagból is, így megfelelve a kor környezetvédelmi kívánalmainak. Használatukkal, amellett, hogy kiválthatóak az elavult digitális technológiák, a papír felhasználását is radikálisan lehet csökkenteni.
„A Dragcards, névjegykártyaként alkalmazva, a profizmus benyomását kelti, hiszen látványosabban, szélesebb körű információátadást tesz lehetővé, mint a sima, papíralapú változat, emellett jelentős segítséget nyújt az üzletfeleket nyilvántartó adatbázis felépítésében és menedzselésében” – hangsúlyozta a szakember.
Ma Magyarországon még csak néhány zenekar ismeri ezt a megoldást, ők már kiváltották vele a CD-t és a DVD-t.
Borítókép: Dragcards
Sajtóinformáció: Koczka Máté
(Kövessetek minket Facebook oldalunkon, illetve Instagram profilunkon is, ahol extra tartalmakkal várunk benneteket.)