„A tervem az, hogy minél több gyerekhez jussunk el, akiket megismertetünk a természet, az állatok szeretetével”
2021. december 17. írta: Talabos Dávidné

„A tervem az, hogy minél több gyerekhez jussunk el, akiket megismertetünk a természet, az állatok szeretetével”

Bemutatkozik a Madársuli

image63.jpeg

Sok madárral találkozhatunk a városokban is, hiszen a galambokat kergetni minden kisgyerek szereti, láthatunk verebeket, varjúkat, sőt olykor a költöző madarakat is az égen, de kéz közelbe csak keveseknek kerül madár. Ezt az élményt hozza el mindenkinek a Madársuli és Imre István, aki elképesztő tudással, szeretettel és lelkesedéssel mutatja be az országban bárhol kicsiknek és nagyoknak csodálatos madarait. Papagájai több mint 30 trükköt tudnak már, de megismerkedhetünk Törpivel a gyerekek kedvenc törpebaglyával, valamint sólyommal és Harris héjával is.

Mesélnél a gyerekkorodról?

Imre István: Gyerekkorom óta szeretem a madarakat. Ha visszatekintek a családomra senki sem foglalkozott madarakkal, de a természetet nagyon szerettük. Földesen élek, Hajdú-Bihar megyében, igazi falusi gyerek vagyok. Mindig is tartottam madarakat, emlékszem mindig összeszedtem a vadkacsa, vagy a fácántojásokat és fel is neveltem őket. Az élet ezt követően másfelé terelt, mert egy családi vállalkozást kezdtünk el, de a madarak mindig jelen voltak. Egyszer láttam egy természetfilmben, hogy egy idős bácsi megtanított egy papagájt kártyajóslásra. Úgy gondoltam, hogy én is kipróbálom, a papagájom pedig pár nap alatt megtanulta ezt. Ezt követően több trükkre tanítottam meg. Ezután mentem ki a Bihari Sík Természetvédelmi területre, ahol gyűrűzést tartottak és megkértek, hogy a papagájommal menjek el a gyerekeknek mutassak pár dolgot. Bevallom, hogy először nem szerettem, mert soha nem szerettem szerepelni, azonban a gyerekek arca mindent elfeledtetett velem. Ezt követően tudtam, hogy ezt akarom csinálni, át akarom adni ezt az élményt nekik. A Madársuli fő célja is ez, hogy az átlagember máshogy gondoljon a madarakra. A Madarak csodálatos teremtmények, tanulékonyak és nem igaz, hogy ösztönből cselekednek mindig, hanem tudatosan. Nem sokan tudják például, hogy a seregély megismeri a párját a több ezer madár közül, mivel náluk a tollazat mintázatán az UV fény máshogy tükröződik vissza. A vándorsólyom látása kiváló, 1 200 000 receptora van a szemében. A galambok esetében például nem tudják sokan, hogy ők az arcot is felismerik, ezt egy kutatás bizonyította. Gondoljunk csak arra, hogy a háborúkban mennyit segítettek az embereknek, de elég a vándormadarakra gondolni, akik több ezer mérföldet repülnek végig és visszatalálnak a költőhelyükre.
263835179_1354009575030887_2377230667795052485_n.jpg

Hogyan folytatódott ezt követően a madarászat?

Imre István: Én időközben letettem a solymász vizsgát is, ami nagyon nehéz egyébként, sokkal összetettebb, mint ahogy gondolnánk. Ezt követően több más madarat is elkezdtem tartani, képezni. A ragadozó madarak esetében is bevonom a gyerekeket (pecabot, hullahoppkarika, egyéb más eszközök igénybevételével), amely szintén nagyon nagy élmény, hiszen nagyon gyorsan repülnek. A madaraimat betanítom, hogy szépen üljenek a gyerekek kezén, vállán. Sajnos az ember nagyon eltávolodott a természettől, a mindennapi életünket a munkahely, család, iskola tölti ki, a rohanás, elfelejtünk ezért a természet részeként élni. Elfelejtettük, hogy milyen csoda az, hogyha valamilyen állatot tartunk, ahogy kell, akkor vissza is adja számunkra azt. Az ember számára egy csapda a mesterséges világ, amelyet magunk köré építünk, pedig nem innen jöttünk és nem is ide tartozunk.
image22.jpeg

Mennyi ideje működik a Madársuli?

Imre István: 19 évet foglalkoztam a vállalkozásommal, nagyon nehéz volt váltani, igazából két évbe telt, hogy azt mondjam, hogy én teljesen ezt a munkát akarom csinálni. Az óvodák, az iskolák egyre többször hívtak minket, ekkor pedig már nem volt megállás. Ez most az ötödik évünk és nem bántam meg. Minden nap szívesen járunk, akár hétvégén is megyünk rendezvényekre, óvodákba, iskolákba, hogyha hívnak minket. Ez nem munka számomra, élvezem minden percét.

Bemutatnád a csapatot?

Imre István: Elsőként kell megemlíteni a 2 Nagy Sándor papagájunkat, Sanyit és Fannit. Ők legalább 30 trükköt tudnak, súlyzóznak, dartsoznak, lengőtekéznek, kosaraznak.  Ernő, a jákópapagájunk tud beszélni és nagyon sokat incselkedik a Henrietta nevű barna Harris héjánkkal, pedig Henrietta természetesen vadászna rá, ezt sohasem lehet a ragadozó madárból kinevelni. Volt már olyan esetünk, amikor gyereknapon voltunk éppen görénysimogatót tartottak és nem engedhettem el a madarat, mivel prédának nézte volna a kis állatot. A héja esetében többször volt már olyan eset, hogy kisebb fajta kutyákat sajnos szintén elkaphatott vagy megsérthetett volna. Zsuzsi a galambászhéjánk igazi vadászmadár, vele vadászni járunk vadkacsára, fácánra, nyúlra. A csapat tagjai még Jenő a vándorosólymunk, aki még nagyon fiatal, tavaly került hozzánk, Krisztina a karvaly, Marci, a sárga-kék arapapagáj, illetve természetesen a gyerekek nagy kedvence, Törpi a törpebagoly, tavaly őt több ezer gyerek simogatta meg.
image59.jpeg

Mik a további terveitek?

Imre István: A terveink egyszerűek: minél több gyerekhez szeretnénk eljutni, akiket megismertetünk a természet, az állatok szeretetével az élménytanításunk által.

Nagyon köszönjük a beszélgetést és nagyon sok lelkes gyereket és élményt kívánunk nektek! image56.jpeg
A fotók Imre István és Matók Gyula tulajdonát képezik!

(Kövessetek minket Facebook oldalunkon, illetve Instagram profilunkon is, ahol extra tartalmakkal várunk benneteket.)

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturjunkie.blog.hu/api/trackback/id/tr7316786214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása