#Várunkvissza - Üzeni a BUM
2020. november 29. írta: Kultúrjunkie

#Várunkvissza - Üzeni a BUM

bartokbelaboulevard.jpg

Nem futamodtak meg a vállalkozások a járványhelyzetben, Budapest öt bevásárlóutcájának összefogásával idén is egy csokorba szedték össze az általuk kínált finomságokat, termékeket, szolgáltatásokat. Az elmúlt években SlowXmas néven ismertté vált kezdeményezés reagálva a vírushelyzetre idén #Várunkvissza – Együtt a helyi vállalkozókért néven hirdeti az összefogást az adventi időszakban.

_varunk_vissza.png

A #Várunkvissza elnevezésű kommunikációs kampány főszervezője, a Bevásárlóutca Menedzsment, azaz a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által létrehozott BUM célja, hogy a budapesti bevásárló és tematikus utcákban lévő vállalkozásokat támogassa. Nincs ez másként az adventi időszakban sem, idén azonban a vírus nehezíti a megszokott színes forgatag hiányában a korábbi figyelemfelhívó kampányt.

Habár 2020-ban SlowXmas néven aligha hirdethették meg az összefogást, túl jól sikerült ugyanis idén a lelassulás, nem szerették volna elengedni a vállalkozók kezét. Az összefogást hirdetve november 25-től egészen karácsonyig a www.bevasarloutca.hu oldalon naprakész információt kínálnak arról, melyik vállalkozás milyen szolgáltatásokat nyújt még ebben a nehéz helyzetben is. A nyomonkövetés, a működő üzletek kiemelt bemutatása és az összehangolt kommunikáció segíthet abban, hogy jelezzék, ha átmenetileg nem is mindenki a valós térben, de ahogy tudja, igyekszik termékeivel és szolgáltatásaival az igényeket kielégíteni.

Az ünnep igazi, meghitt lényege köszönhet vissza a kampánnyal, ahol a kézműves termék, a szívvel készített finomságok, és a kulturális értékek kapják a főszerepet. Mindehhez a Falk Art&Antique Street (Falk Miksa utca), a Bartók Béla Boulevard (Bartók Béla út), a Fashion Street (Deák Ferenc utca), a KultUnio (VI. és VII. kerület multikulturális negyede) és a Ráday Soho (Ráday utca) csatlakozott, akik adventi összefogása korábban már elnyerte a Magyar Marketing Szövetség szakmai díját, a Városmarketing Gyémánt Díjat a színvonalas városmarketing tevékenységért.

fashionstreet.jpg

Az öt utcában a nehéz helyzetben is több mint 100 üzlet tart nyitva a legkülönbözőbb formában. Az éttermek, kávézók többségében elvitelre vagy házhozszállítással kínálják finomságaikat, és persze sokan tudnak működni új nyitvatartással. Az Art&Antique Street, azaz a Falk Miksa utca üzleteinek többsége zavartalanul látogatható az adventi időszakban. Az aukciósházak, mint például a Virág Judit Galéria, vagy a Nagyházi Galéria és Aukciósház a szokásos karácsonyi árveréssel készülnek, a kínálat a galériákban megtekinthető, maga az aukció pedig online zajlik.

A Bartók Béla Boulevardról például csapolt sört vihetünk magunkkal, és a vendéglátóhelyek mindegyike átállt a kiszállításos, vagy utcáról átvehető, elvihető üzemmódra, ezen túl a többi szolgáltató, avagy galéria korlátozott látogatói számmal zavartalanul működteti tevékenységét. Ugyanitt, a Bartókon a bezárt üzletek portáljai, lehetőséget adva az iparművészek számára a bemutatkozásra, ismertségre, és a vásárlásra új életre kelnek. A Fashion Streeten az üzletek mellett az egyedülálló karácsonyi fények adják meg az ünnepi hangulatot a bevásárláshoz, ha pedig elfáradnánk, elvitelre vehetünk magunknak kávét és forralt bort is, de a D15 étterem üzemi konyha lévén továbbra is várja vendégeit ebédidőben. A KultUnioban, azon belül is a Liszt Ferenc téren lévő Cafe Vian jóvoltából, az új „drive-thru” szolgáltatással az átvétellel rendelt ételeket akár az autóhoz is kiviszik. A Király utcában lévő K11 Művészeti és Kulturális központ pedig online programokkal várja az érdeklődőket. Elvitelre és kiszállításra a Ráday utcában színes gasztronómiai kínálatból választhatunk a Púdertől a Claro Bistroig, sőt Karácsonyra több helyen is rendelhetünk kézzel készült bonbonokat, csokoládékat.

„Közösen a Bevásárló és Tematikus utcákban működő utcamenedzsment szervezetekkel arra vállalkozunk, hogy a járványidőszakban – legfőképp a november 11-én életbe lépett szabályok ellensúlyozására – egy közös kommunikációs kampányt indítunk a még működő vállalkozások számára” – fogalmazta meg Király Gabriella, a BUM bevásárlóutca menedzsere. Hozzátette: ez alatt természetesen nem csak azokat értik, akik nyitva tartják üzletüket, hanem azokat is, akik elvitelre, házhozszállításra vagy online értékesítésre álltak át. Nem szeretnék magukra hagyni azokat sem, akik bezárni kényszerültek a jelenlegi helyzetben, ezért is lett a kampányuk neve #Várunkvissza, hiszen, amint lehetséges, a vendégeket a fizikális térben is szeretnék újra látni.

A kampány során a kezdeményezés közösségi médiafelületeire portrévideók is felkerülnek, amelyekben az utcák bátor vállalkozóit mutatják be, hogy mindenki megismerje, az utcák vállalkozásai mögött ugyanolyan húsvér ember áll, mint a nézők. A párperces videókat az üzletekből mutatják be egy-egy termék vagy szolgáltatás megszületését, miközben megtudjuk, a vállalkozók mióta vannak a szakmában, mikor döntöttek úgy, hogy saját vállalkozást indítanak, és miért érdemes a vállalkozásokat meglátogatni, éppen az ő terméküket választani.

A BUM adventi összefogásáról folyamatosan tájékozódhatunk a Youtube-csatornájukon, megosztják azokat a https://bevasarloutca.hu/mirol-szol-a-varunkvissza-kampany oldalon, valamint a social media felületeken.

Sajtóinformáció: Takács Erzsébet

(Kövessetek minket Facebook oldalunkon, illetve Instagram profilunkon is, ahol extra tartalmakkal várunk benneteket.)

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturjunkie.blog.hu/api/trackback/id/tr6416305992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása