Dalpremierrel és különleges dokufilmmel jelentkezett kristoaf
2023. október 30. írta: Barna Borbála

Dalpremierrel és különleges dokufilmmel jelentkezett kristoaf

kristoaf_2023_sajtofoto_1.jpg

Az énekes-dalszerző tavaly adta ki „műhely” című albumát, most pedig bepillantást enged a számok születésének kreatív folyamataiba is, ráadásul a dokufilmmel pontot tesz egy korszak végére.

„Az alkotótáborok atmoszférája nagyon különleges, elég nehéz átadni képekben” – mondja kristoaf. „Ez teljesen más alkotói helyzetet teremt, olyat, ami bizonyos szempontból talán ideálisabb is, mint amikor külön-külön dolgozunk, és van ebben egyfajta kiszakadás is, szóval sok olyan dal születik ilyenkor, amik a tudatalattiból jönnek elő, vagy pedig egymásból hozzuk ki” – meséli, majd hozzáteszi, a most megjelenő dokumentumfilm annak a lenyomata, mennyire jól működött a társaságuk a „műhely” című lemezének badacsonyi alkotótáborában, ahol többek között Gerendás Ruben, Mehringer Marci, Hundred Sins vagy a Margaret Island basszusgitárosa, Törőcsik Kristóf is csatlakozott hozzá, a felvételeket pedig a testvére, Márton Károly készítette ezekről a napokról.

„Szerencsés vagyok, mert a bátyámmal folyamatosan együtt dolgozunk kreatívan (akár ténylegesen, akár csak verbálisan), szóval ennél a projektnél adta magát, hogy olyasvalakit hozzak magammal, aki úgy tud dokumentálni mindent, hogy szinte eggyé válik az egésszel, ráadásul mindenki ismeri őt a csapatból. Természetes volt a forgatás” – árulja el kristoaf, aki szerette volna, ha a közönsége velük együtt átélhetné az alkotási folyamatot, egy kicsit beleláthatna abba. „Azt akartam, hogy ezt az oldalamat is megismerhessék. Eleve egy nehezen megfogható figura vagyok, nem tudok leragadni egy stílusnál sem, folyamatosan keresem az utamat a zenét és a hangzást illetően. Ebből a szempontból kaméleon vagyok, és persze a „műhely” lemez is sokszínű, sokrétű lett, ezért is akartam dokumentálni. Ennyi mindent képviselek zeneileg” – emeli ki.

Kristoaf bátyjának kamerája egyébként nem csak az alkotótábor alatt forgott, hiszen már a kezdetektől óta elkísérte őt számtalan projektre és koncertre, ezek közül több felvétel is bekerült a dokumentumfilmbe. „Megmutatunk pár háttérsztorit a kezdetektől, szerintem éppen ettől lett izgalmas. Ezzel lezárok egy érát, és elkezdem a nagybetűs korszakot” – hangsúlyozza kristoaf. „A doku rámutat arra is, hogy végre felszabadultam a beskatulyázásommal kapcsolatos aggályaim alól is. Elengedtem az önmarcangolást és a szorongást, megérkeztem ahhoz, aki vagyok emberileg és zeneileg is. Így jelenik meg az útkeresés a filmben.” A dokuval most debütáló „kontroll” címmel betétdal is íródott, aminek demóját a zenekara billentyűse, Hadován Milán mutatta meg kristoafnak.

„Azonnal rácsatlakoztam, mondhatni megtalált engem ez a szám, ráadásul szövegileg is sokat jelent nekem, mert szeretem, amikor valami gyorsan kigurul belőlem, elkapok egy flow-t. Ennek meg kellett születnie.” Az új dal természetesen összefügg a filmben is felmerülő mentális kérdésekkel, kristoaf azt a felszabadulást akarta benne megfogalmazni, amit a „műhely” albumtól és a dokutól kapott. Közben készül 2024-re is: „Kialakítottam magamnak egy olyan kreatív közeget, amiben sokat fogok alkotni, fókuszáltabb évet tervezek” – ígéri kristoaf, akit legközelebb november 25-én, a Turbina Kulturális Központban hallhatunk élőben. 

Facebook-esemény / Online jegyvásárlás

Fotó: Miskolczi Milán

(Kövessetek minket Facebook oldalunkon, illetve Instagram profilunkon is, ahol extra tartalmakkal várunk benneteket.)

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturjunkie.blog.hu/api/trackback/id/tr7918246367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása