Cecilia Alemani főkurátor a napokban mutatta Velencében online Képzőművészeti Biennále központi kiállítását – ahová női művészeket válogatott össze a világ minden tájáról. A központi kiállítás három tematikus területre összpontosít majd: a testek és metamorfózisaik ábrázolására, az egyének és a technológiák közötti, valamint a testek és a Föld kapcsolatára. A főkurátor két magyar származású művészt, a Párizsban élő Molnár Vera és a New Yorkban élő Agnes Denes műveit is beválogatta.
Sok alkotás kifejezetten erre a kiállításra készült, így a Magyar Pavilonban kiállító Keresztes Zsófia Az álmok után: merek dacolni a károkkal című szoborinstallációja is.
A filozófus végzettségű Cecilia Alemani világhírű képzőművészeknek rendezett már kiállításokat az elmúlt években, 2017-ben a velencei biennálé olasz pavilonjának volt a kurátora, de dolgozott már a londoni Tate Modern múzeumban és a New York-i Modern Művészetek Múzeumában is.
A kiállítások központi témáját a brit születésű mexikói szürrealista festőművész, Leonora Carrington (1917–2011) The Milk of Dreams című regénye alapján választotta: könyv egy varázslatos világot ír le, ahol mindenki megváltozhat, átalakulhat, valami vagy valaki mássá válhat. Az „Álmok teje” című kiállítás Carrington túlvilági lényei az átalakulás más figuráival indulnak képzeletbeli kalandtúrára a testek és az emberi definíciók metamorfózisain keresztül.
Mi az élet, és mi különbözteti meg a növényt és az állatot, az embert és a nem embert? Hogyan változik az ember definíciója? Mi a felelősségünk a bolygóval, más emberekkel és más életformákkal szemben? És milyen lenne az élet velük illetve nélkülünk?
Az idei 59. Velencei Képzőművészeti Biennálét 2022. április 23. és november 27. között rendezik meg és 7 hónapig tart majd.
Sajtóinformáció: Torma Tamás
(Kövessetek minket Facebook oldalunkon, illetve Instagram profilunkon is, ahol extra tartalmakkal várunk benneteket.)