Ínyenc5ös – 5 tuti recept novemberre
2018. november 04. írta: Kultúrjunkie

Ínyenc5ös – 5 tuti recept novemberre

Ezeket az ételeket mindenképp készítsd el ebben a hónapban

img_2034_1.JPG

#ForróÁlom

Forró almakompòt kókuszjoghurttal és gránátalmàval

76b8e342-f079-481b-9763-3fdfcf754ad6.jpegFotó: Ripiszke

2 db alma

½ bögre mandulatej

1 tk fahéj, 1 tk vanília kivonat, 1 tk kókuszviràg cukor

1 adag kókuszjoghurt

gránátalma magok

Ízlés szerint kókuszreszelék

Elkészítés:

"Mindössze két almát kell meghámozni, kis kockákra vágni, és fél bögre mandulatejjel, 1 tk fahéjjal, 1 tk vanília kivonattal, 1 tk kókuszviràg cukorral közepes hőfokon 10 percig főzni. A leve legalább felére kell, hogy sűrűsödjön, fényes mázat vonva az alma kockákra. Ha duplàzzàtok az adagot, akkor akár egész hétre van mit a kàsàkra pakolni, bár jelen esetben én kókuszos joghurttal ettem. A tetejére pedig pluszban gránátalma magokat és egy kevés kókuszreszeléket szórtam. Mivel eszegetés közben úgy éreztem hiányzik róla még egy kis plusz ropogós, így a képek elkészülte után hajdinapehellyel is megpakoltam, így lett igazán ízletes."

A teljes receptért kattintsatok ide: Ripiszke

 

#ÚjHullám

Őszi édesburgonya

new_1.jpgFotó: Gyors és finom receptek oldal

4 db édesburgonya
25 dkg darált hús
½ zacskó előfőzött rizs
½ hagyma
1 kis paradicsom
1 kis paprika
1 dl tejföl (lehet több is, ha jó krémesen szeretjük)
rozmaring
só, bors, vegeta
olaj
reszelt sajt (a tetejére)
pár szál petrezselyem (a díszítéshez)

Elkészítés:

"A burgonyákat alaposan megmosom, hosszában félbe vágom, és 180 fokos sütőben, majdnem teljesen puhára megsütöm.
A hagymát nagyon apróra vágom, és egy serpenyőben kevés olajon megpárolom. Ha kész mehet bele a hús, majd a só, bors, vegeta, rozmaring (ízlés szerint). Ha szeretitek a rozmaringot, lehet bőven tenni bele, nagyon jól megy az íze az édesburgonyához. Belevágom a paprikát és a paradicsomot is. Kevés víz hozzáadásával az egészet puhára párolom, majd belekeverem a megfőtt rizs felét, és a tejfölt. 

Ha megsültek a burgonyák, karalábévájóval kis gömböket vágok ki úgy, hogy a „csónakoknak” kb. 1 cm-es fala maradjon. Ezeket a gömböket is a húshoz adom, egy részét kicsit összenyomkodom, de maradjanak szép, egész gombócok is. 
A húsos keverékkel megtöltöm a burgonyákat, sajttal megszórom, és visszateszem a sütőbe, amíg az egész jól átforrósodik és a sajt ráolvad.
Petrezselyemmel, friss rozmaringgal díszítem. 
Jól illik hozzá a sajtmártás, de legutóbb csak szilva kompóttal ettük, az is nagyon jó kiegészítő volt."

A teljes receptért kattintsatok ide: Gyors és finom receptek

 

#PastaLove

Sütőtökös sült tészta

tokmagos-teszta_1.jpgFotó: Grapoila

500 g sütőtök
4 ek. hidegen sajtolt tökmagolaj
200 g házi füstölt sonka
1 szál friss rozmaring, 5 szál friss kakukkfű
2 ek. hidegen sajtolt repceolaj
2 dl tej
200 g lebbencstészta
fél fej lilahagyma

frissen őrölt bors

Elkészítés:

"A sonkát csíkokra vágtam és megpirítottam a repceolajban, majd kiszedtem a serpenyőből, félreraktam. A kicsi tököt megpucoltam, kockákra vágtam, a repceolajos serpenyőbe raktam és a friss fűszernövényeket is mellédobáltam. Magas hőmérsékleten pirítottam egy picit.

A tésztát felraktam főni,  amikor még kicsit kemény volt, leszűrtem, de előtte a főzővizéből félretettem egy bögrényit. A leszűrt tésztát gyorsan összekevertem tökmagolajjal, hogy ne ragadjon össze, és beszívja az ízét. A főzővízből a bögrényit serpenyőben piruló tökre öntöttem, az innentől kezdve főtt, nem sült. A tökhöz hozzáöntöttem a tejet is és 10 percig forraltam. Összeesett és ezzel elkészült a szósz. :-)

A lilahagymát szeletekre vágtam és lesóztam.

A kész tésztát, a tökszószt, a hagymát és a korábban lepirított sonkát összekevertem, borsoztam és hőálló tálba raktam. Ezután a mikro grillfokozatán vagy a sütőben (200 fokon) kell 10-15 percig sütni, hogy a teteje megpiruljon.

Apróra vágott zöldfűszerekkel és tökmagolajjal díszítettem."

A teljes receptért kattintsatok ide: Grapoila



 #ValamiMás 

SÜTŐTÖKÖS ENERGIAGOLYÓ ÁLMOS ŐSZI NAPOKRA

sutotokosgolyo2.jpgFotó: Lollipop

1 db sütőtök

5 dkg őrölt mandula/kesudió

2 ek méz

8 dkg durvára darált gm zabpehely

 Elkészítés:

Kockázz fel egy sütőtököt, főzd meg, majd miután lecsöpögtetted, pürésítsd szép homogén állagúra. A sütőtök püréből mérj ki 12 dekát, adj hozzá 5 deka őrölt mandulát vagy kesudiót, két evőkanálnyi mézet és 8 deka durvára darált gluténmentes zabpelyhet. Keverd össze és tedd a hűtőbe 20-30 percre. Az idő elteltével a massza szépen formázhatóvá válik, így könnyedén tudsz majd belőle golyókat gömbölygetni. Fogyasztásig mindenképpen tartsd a hűtőben, de valószínűleg pillanatok alatt el fog fogyni, úgyhogy akár dupla adagot is készíthetsz rögtön.

TIPP: Törekedj arra, amikor mézet vásárolsz, hogy lehetőség szerint közvetlenül a termelőtől szerezd be, így nagy az esélyed arra, hogy megbízható forrásból, jó minőségű termékhez jutsz. Sajnos a bolti mézek jókora része cukrozott, silány minőségű, így ha teheted, jó messziről kerüld el.

 A teljes receptért kattintsatok ide: Lollipop

 

#ÉdesekÉsSzépek

Céklás brownie

ceklasbrownie.pngFotó: Spar Friss Blog

Hozzávalók 9 szelethez:

25 dkg nyers cékla
3 db SPAR Natur*pur Bio tojás
12 dkg SPAR Natur*pur Bio nádcukor
10 dkg SPAR Natur*pur Bio kókuszolaj
20 dkg étcsokoládé
1 db kezeletlen narancs héja
1 rúd vanília
10 dkg SPAR Natur*pur Bio teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
20 g cukrozatlan kakaó

Elkészítés:

"1. A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Egy 18,5 x 18,5 cm-es négyzetes sütőedényt kibélelünk sütőpapírral.

2. A céklákat meghámozzuk, nagyobb darabokra vágjuk, és egy tálba tesszük. Felöntjük kb. 1 dl vízzel és mikróban, közepes fokozaton kb. 10 perc alatt puhára főzzük. Ezután szűrőkanálba tesszük és lecsepegtetjük.

3. A tojásokat a cukorral habosra keverjük a robotgép táljában. A kókuszolajat és a csokoládét vízgőz felett vagy mikróban megolvasztjuk.

4. A céklákat durva reszelőn lereszeljük (viseljünk gumikesztyűt, hogy ne fogja meg a kezünket), majd a tojásos-cukros elegyhez adjuk. Hozzákeverjük a megolvasztott csokoládét, a vaníliát és a narancs héját.

5. A lisztet a kakaóporral elkeverjük, majd kanalanként ezt is a masszához forgatjuk. Az egészet a sütőpapíros formába öntjük, és 20–25 perc alatt készre sütjük. Akkor jó, ha a teteje már szilárd, belül viszont kissé folyós.

6. Langyosan, felszeletelve, kakaóporral megszórva tálaljuk."

A teljes receptért kattintsatok ide: Spar Friss

 

Borítókép: Ripiszke | Spar Friss Blog 

(Kövessetek minket Facebook oldalunkon, illetve Instagram profilunkon is, ahol extra tartalmakkal várunk benneteket.)

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturjunkie.blog.hu/api/trackback/id/tr514353127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása