Ínyenc5ös – 5 tuti recept Júniusra
2018. június 11. írta: Kultúrjunkie

Ínyenc5ös – 5 tuti recept Júniusra

Ezeket az ételeket mindenképp készítsd el ebben a hónapban

img_9535.jpg

 

#LédúsÖrömök

Frosé, a jeges epres frissítő

frose_2e711af6b4d638ff16232eeeabfd0b1e.jpgFotó: Városi Konyha

2 pohárhoz:

3 dl rosé

8 szem eper

Elkészítés:

A rosét fagyaszd le jégkockatartóban. Az epreket pucold meg, és tedd a turmixgépbe. Add hozzá a rosé kockákat és turmixold össze.

TIPP: ne csüggedj, ha lejár az eperszezon, válassz a koktélhoz mindig valamilyen bogyós idénygyümölcsöt.

A teljes receptért kattintsatok ide: Városi Konyha

 

#Újhullám

Kecskesajtos spárgás quiche

dscf0328_2.jpgFotó: Ripiszke

Tésztához:

100 g hideg növényi vaj

120 g kukoricaliszt

80 g kölesliszt

1 evőkanál útifűmaghéj 3 evőkanál hideg víz - csipet só - két evőkanál növényi tejföl

A töltelék hozzávalói:

150 g lágy kecskesajt

100 g növényi tejföl

25 dkg zöld spárga

6-5 szem koktélparadicsom - olíva olaj - egy evőkanál sörélesztő pehely

só, bors, csipetnyi kurkuma, csipetnyi curry - friss kapor ízlés szerinti mennyiségben

Elkészítés:

Először a tésztának állok neki, mert 30 percet kell pihennie a hűtőben. Az útifűmaghéjat 3 evőkanál hideg vízzel elvegyítem és hagyom, hogy megduzzadjanak a szemek a nedvességtől. A liszteket egy tálba mérem, és beleaprítom kis kockákban a vajat, sózom, és két evőkanál tejfölt adok hozzá. Belekeverem az útifűmaghéjat, és az egészet kézzel gyors mozdulatokkal összedolgozom.

A gyorsaság azért lényeges, hogy a kezünk melegétől a vaj ne olvadjon el a tésztában teljesen. Kis bucit formázok a tésztából, és folpackba tekerve hűtőbe teszem. A spárgát sós vízben 2 percig előfőzöm, majd pár percre jéghideg vízbe ültetem. A kecskesajtot összekeverem a tejföllel, fűszerezem, só, bors, csipetnyi kurkuma és curry - a színe kedvéért kerül bele, önmagam is becsapva ezzel a tojás hiánya végett. Friss aprított kapor, mert újabban teljesen rákaptam. (Érdekes, mert ezelőtt ha egy pisztolyt fogtak volna a fejemhez, sem biztos, hogy megeszem.)

Ha a tészta már jól lehűlt, kinyújtom és egy kisebb tepsibe - akár egy hagyományos pite formába, vagy ha több kisebb pitére vágyunk, úgy muffin formákba - nyújtom. (Bevallom hősiesen, most nem szórakáztam a nyújtással, mert nem volt időm, így fogtam és kézzel a tepsibe egyengettem a tésztát, ügyelve rá, hogy legyen pereme.) Megtöltöm a krémmel, szépen elrendezem a spárgát és a paradicsom szeleteket. Meglocsolom olíva olajjal, és 180 fokon 25 percet sütöm.

A teljes receptért kattintsatok ide: Ripiszke

 

#HúsÉsSárm

Pálcikás virsli, a gasztronómia álruhás humoristája

bf90d2a605aaee3a1b8f7e58753264f4.pngFotó: Só & Bors

ropogós virsli (én 12 db-os mini bécsi virslit választottam) 32 dekagramm

7 dkg liszt

7 dkg kukoricaliszt

2 teéskanál sütőpor – 1 csipet só

1 db tojás

1,5 deciliter tej

5 deciliter olaj

24 db bambusznyárs

Elkészítés:

1. A virsliket megfelezzük. A lényeg, hogy nagyjából 3-4 cm-es darabjaink legyenek. Bambusznyársra tűzzük őket úgy, hogy a vágott felük legyen alul.

2. A tojást elhabarjuk, és felhígítjuk a tejjel.

3. A liszteket összekeverjük a sütőporral és egy nagy csipet sóval, majd folyamatos keverés mellett hozzácsurgatjuk a tojásos tejet.

4. Az olajat felforrósítjuk.

5. A virsliket megmártjuk a masszában, és a forró olajban kisütjük. (Az a legjobb, ha a nyársak kilógnak az edényből, de ha beleesnek, akkor sem lesz gond.)

6. Papírtörlőre szedjük a 2-3 perc alatt kisütött falatkákat, és forrón, ketchuppal, vagy más mártogatóval tálaljuk.

A teljes receptért kattintsatok ide: Só & Bors

 

#RakottDeFinom

Rakott Zöldbab

dsc05063.JPGFotó: Csabi Konyhája

Elkészítés:

Ahogy az esetemben a legtöbbször lenni szokott, 10dkg felkockázott füstölt szalonnával indult útjára a folyamat, amit zsírjára pirítottam (kb. 5 perc), majd 35dkg apróra kockázott vöröshagyma landolt a lábasban, amit kb. 10 percen keresztül kevergettem-kavargattam serényen, miközben sóztam és borsoztam. A végén két gerezd fokhagymát is ráreszeltem és még 1tk őrölt édes paprikával is elkevertem a hagymás alapom. Ekkor jöhetett a darált sertéslapocka (60dkg), amit kb. 5 percen keresztül fehéredésig pirítottam, majd egy konzervnyi hámozott paradicsommal (240g töltő tömeg) felöntöttem, újraborsoztam és 1tk morzsolt bazsalikommal is meghintettem. 15 percnyi rotyogtatást követően ismét sóztam, borsoztam és egy késhegynyi csípős őrölt paprikával is megszórtam még. Közben puhára pároltam egy zacskónyi (450g) fagyasztott zöldbabot is, amit bőkezűen sóztam, mindössze fél deci vízzel öntöttem fel és még két gerezd fokhagymát is reszeltem hozzá, fedő alatt 15-20 perc alatt pedig tökéletesen megpuhult. A darált húsos alapot előbb a babbal majd a közben szintén megfőtt 500g tésztával is jó alaposan összekevertem. Én penne tésztát használtam, mert ez a kedvencem, de persze ízlés dolga.

Kizsírozott tepsibe borítottam a tésztacsodát, szépen elegyengettem, majd egyenletesen végigcsurgattam 300g tejfölt, amit előtte két tojással kevertem össze. A rétegzési folyamatot 27dkg reszelt sajttal fejeztem be, illetve koronáztam meg. Fél erősségen előmelegített sütőben 40 perc alatt szép pirosra pirult a teteje, és ekkor késznek nyilvánítottam a rakott zöldbabot. Kb. 20 perc pihentetést követően pedig szépen felvágtam a rendkívül gusztusos végeredményt és már kezdődhetett is a lakoma! :) Hát igen, most sem csalódtam. Talán egy picit több zöldbabot elbírt volna a dolog, de igazából így is több mint korrektnek mondanám a végeredményt, a rakott zöldbab pedig továbbra is marad az egyik megunhatatlan kedvencem. (6 adag)

A teljes receptért kattintsatok ide: Csabi Konyhája

 

#ÉdesekÉsSzépek

Citromos-áfonyás nyári sajttorta

2_6_1.jpgFotó: Heni süt neked

20 dkg teljes kiőrlésű keksz, pl. Győri Édes vagy Zabkeksz - gm verzióban zabkeksz

8 dkg vaj/margarin

50 dkg mascarpone - lm diétában az lm verzió

25 dkg (barna) cukor - vagy ennek megfelelő édesítő

2 dl natúr joghurt - lm diétában lm verzió

3 db tojás

20 dkg friss áfonya

2 citrom reszelt héja 1/2 citrom leve

Elkészítés:

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra! Egy keverőtálban törjük apró darabokra, morzsásra a kekszeket. Öntsük hozzá a megolvasztott vajat, majd keverjük össze az egészet. Egy kapcsos tortaformába tegyünk sütőpapírt úgy, hogy túl lógjon a szélén. Az aljára öntsük a morzsás állagú vajas kekszet, majd nyomkodjuk le egy pohár aljával jó alaposan, hogy összeálljon a keksz. Tegyük be a sütőbe 10 percre,majd vegyük ki, és hagyjuk kihűlni. Egy másik keverőtálban keverjük el egy fakanállal a mascarpone krémet, a cukrot és a joghurtot. Keverjük alaposan ki. Majd lassan és egyenként adjuk hozzá a tojásokat. A habverő bár jó ötletnek tűnik, mégse használjuk, mert így túl sok levegő fog a krémbe kerülni, és nem fog jól összeállni. A citromok reszelt héja következik, majd a fél citrom leve. Végül a friss áfonyaszemek. Keverjük össze újból, de csak óvatosan, hogy ne törjön össze a krémünk. Most öntsük a formába, a ropogós kekszmorzsa tetejére. Toljuk vissza a sütőbe 40-45 percre, majd vegyük ki és hagyjuk kihűlni. Tálalhatjuk! Ennél üdébb, frissebb finomságot így kora nyáron nem is nagyon tudok elképzelni. Jó étvágyat!

A teljes receptért kattintsatok ide: Heni süt neked

 

Borítókép: Városi Konyha | Ripiszke | Só & Bors | Heni süt neked

(Kövessetek minket Facebook oldalunkon, illetve Instagram profilunkon is, ahol extra tartalmakkal várunk benneteket.)

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturjunkie.blog.hu/api/trackback/id/tr4814040036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lusuka · erettsegitetelek.com 2018.06.25. 07:31:20

Nagyszerű pénzkereseti lehetőségek, fotózással, forditással, sorozat és kép feltöltéssel, facebook profillal és minden mással: www.internetespenzkereses.info/
süti beállítások módosítása