„Sokszor az illúzióért is hajlamosak vagyunk a gyanús elemeket elhessegetni”
2019. november 09. írta: Barna Borbála

„Sokszor az illúzióért is hajlamosak vagyunk a gyanús elemeket elhessegetni”

Interjú Pfliegel Dórával, a Tindertojás írójával

befunky-collage_5.jpg

Szeptemberben jelent meg a Feleséged története című könyv szerzőjének új regénye, a Tindertojás. Pfliegel Dóra ezúttal az online társkeresők világába kalauzolja el olvasóit, méghozzá Márti segítségével, aki nagyon magányosnak érzi magát a házasságában. Így ismeri meg a neten keresztül Zoltánt, aki nagyon hamar elvarázsolja őt – pedig sosem találkoztak. A regény szereplőiről, a gyermekkori sérelmekről, és a Tinderezés aranyszabályairól az írónővel, Pfliegel Dórával beszélgettünk. sen_4269-edit-3.jpgMelyik volt az a szereplő, vagy jelenet, ami először eszedbe jutott a regényből? Hogyan kezdődött a Tindertojás története?
Pfliegel Dóra: Mindenből volt egy kis falatnyi már a tányéromon, így a történet nagy részét, illetve a karaktereket sem nekem kellett kitalálnom. Persze kellett dolgoznom velük, hogy egyszerre legyenek tipikusak, meghökkentőek, emberiek, és esendők - lehessen velük azonosulni. Igyekeztem a negatív főhőst is ítélkezésmentesen bemutatni, ehhez fontos volt a szereplők múltját is felskiccelnem. A történet felépítését, a karakterek motivációit pedig igyekeztem úgy tálalni, hogy az olvasók számára se legyen könnyen emészthető, tehát lehessen rajta rágódni.

Említetted egy interjúdban, hogy a főhős, Márti karakterét egy barátnődről formáztad. A férfi szereplők teljesen a képzeleted szülöttei?
Pfliegel Dóra: A férfi szereplők sem a képzelet szülöttei! Köztünk élnek… Persze nem pont olyanok, mint a könyvben - de hogy kihez mit költöttem hozzá, vagy kiből mit vettem el, az az én titkom.

Írás közben kértél tanácsot, segítséget a barátnődtől, vagy csak akkor mutattad meg neki a regényt, mikor elkészültél vele?
Pfliegel Dóra: Annyit beszéltünk meg, hogy rám bízza: tudja, hogy soha nem írnék olyat, amiből mindenki számára egyértelmű lenne, hogy róla mintáztam a főszereplőmet. Továbbá a sztori nem vele történt meg - viszont a törékenysége és ártatlansága miatt végig nagyon őt láttam magam előtt Márti szerepében. 73045668_2516387175064900_1183569265949671424_o.jpgKi volt az első, akinek megmutattad a könyvet, mikor befejezted?
Pfliegel Dóra: Nem igazán mutogattam senkinek a dramaturgon, Domony Ritán és a párkapcsolati tanácsadón, Orbán Nórán kívül. Aztán amikor elkészültem, akkor a kiadó főszerkesztője, Besze Barbara segített még sokat. Az ő véleményük volt a legfontosabb; nagyon bízok bennük szakmaileg, emberileg.

Azt is mesélted, hogy nagyon sokat beszélgettél a karakterek lelki működéséről Orbán Nóra coach-csal. Melyik szereplő múltját, jellemét volt a legnehezebb kibontani, felépíteni?
Pfliegel Dóra: A férfi főhős jelleme volt a legnehezebb, mert a nárcisztikusságot még csak női ismerősömön keresztül nézhettem végig közelről - és furcsamód ott is csak évekkel később azonosítottam be, hogy kivel, illetve mivel állok szemben. Ezzel a könyvvel azt is szerettem volna sugallni, hogy mindenkinek van csomagja: kinek kisebb, kinek nagyobb, és hogy épp ezért könnyedén válhatunk a sérüléseink miatt áldozattá, vagy épp bántalmazóvá. Viszont úgy gondolom, nem bújhatunk folyamatosan a gyermekkori sérelmeink mögé: önmagunk megértése és a múlt kibogozása, az egyéni felelősségvállalás egyik legfontosabb része - ahogy az is, hogy a felnőttkori traumáinkkal és kríziseinkkel is dolgoznunk kell.

Kicsit adja magát a kérdés: neked is van tapasztalatod a Tinderről?
Pfliegel Dóra: Volt pár hónap, amikor próbálkoztam a Tinderen. Az egyik legkedvesebb udvarlóm egy huszonéves fiú volt, akivel hetekig beszélgettünk, mert teljesen levettem a lábáról a higgadtságommal, hogy sosem hisztiztem, és hogy olyan témákról is tudtam vele beszélgetni, amiről a vele egykorú lányokkal nem tudott. De végül nem találkoztam vele, mert tudtam: nem lehet közös jövőnk. sen_4206-edit.jpgInkább pozitív, vagy negatív tapasztalattal zártad le az ismerkedős appot?
Pfliegel Dóra: Azt hiszem, megtanultam helyén kezelni. És ez azért is fontos, mert van három gyerekem, szóval remélem, ha az ő korukban is lesz ilyen, tudok majd velük erről beszélgetni.

Szerinted mire kell odafigyelni, hogy ne fussunk bele negatív tapasztalatokba Tinderen?
Pfliegel Dóra: Jó, ha hamar ismerősöknek jelöljük egymást a Facebookon (ha kamu profillal van fent, úgyis lebukik). És kérjünk mihamarabb személyes találkozót (nyilvános helyen!), ne menjünk bele a hetekig tartó levelezésekbe, telefonozásokba, mert érzelmileg hamar belecsúszhatunk - és ha érzelmileg megérintenek, akkor nehezebb reálisan gondolkozni. Ilyenkor sokszor az illúzióért is hajlamosak vagyunk a gyanús elemeket elhessegetni.

Mi volt (eddig) a legkedvesebb visszajelzés, amit kaptál a könyvre?
Pfliegel Dóra: Azt hiszem, azoknál az olvasóknál tud igazán működni a Tindertojás, akik érzik a könyv rétegezettségét, hogy a sztori mögött milyen motivációk, érzések lettek megmutatva és kibontva. És persze ennél többet nem is kívánhatok! Ilyen visszajelzésekből pedig hál ’Istennek akad bőven.

 

Portréfotók: Senger Nikolett

Borítókép: Az Athenaeum Kiadó hivatalos Facebook oldala

(Kövessetek minket Facebook oldalunkon, illetve Instagram profilunkon is, ahol extra tartalmakkal várunk benneteket.)

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturjunkie.blog.hu/api/trackback/id/tr6215298880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása