„Elképesztő ez a káosz, ami körülvesz bennünket”
2017. június 25. írta: Barna Borbála

„Elképesztő ez a káosz, ami körülvesz bennünket”

Interjú Jéger Zsomborral, a Jupiter holdja egyik főszereplőjével

6_4.JPG

A Jupiter holdja már a mozikban!

A Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon aratott sikerük után újabb elismerés érte Mundruczó Kornél filmjét, ugyanis beválogatták még egy rangos fesztivál hivatalos programjába: a Jupiter holdja szerepel a június 30. és július 8. között megrendezése kerülő 52. Karlovy Vary Filmfesztivál műsorán is. A Kultúrjunkie Blog Szerkesztősége a film egyik főszereplőjével, Jéger Zsomborral beszélgetett a színész Cannes-i élményeiről, a film mondanivalójáról, a hitről és a csodákról.

Már ötéves korod óta szerepelsz színdarabokban. Mi az első emléked arról, hogy színjátszással szeretnél foglalkozni?

Jéger Zsombor: Kicsi gyerekként igazából fel sem fogtam szerintem, ez nem volt akkor még tudatos, inkább felhőtlen öröm, felelősség nélküli létezés a színházban. Ha valaki gyermekként játszik egy színdarabban, az szerintem nem munkaként fogja még fel és nincsenek ambíciói, hanem csak jól érzi magát, élvezi. Engem általános iskolában értek el az első a komolyabb szerepeim és ekkor kezdtem el versekkel is foglalkozni. De azt hiszem,gimnáziumban fordultak igazán komolyra a dolgok. 

A Jupiter holdja az első filmszereped és egyből egy igen különleges képességű karaktert kellett megformálnod, repültél. Milyen élményekkel és tapasztalatokkal zártad a forgatást?

Jéger Zsombor: Igen, valóban ez volt az első filmszerepem és tényleg nem hétköznapi szerep volt ez. A fiú, akit játszom, képes lesz levitálni, miután meglövik. De nem csak a lebegéssel kapcsolatos jelenetek és az ezzel járó technikai megoldások voltak újak számomra. Alapjáraton teljesen más jelenlétet igényel a film. Az idegrendszered máskor és máshogy kell, hogy kiéleződjön, mint a színházban, ilyen téren sokat tanultam. 3_1.JPGAz első szereped egyből Cannes-ig juttatott Téged. Milyen érzés volt ezt megélni?

Jéger Zsombor: Örültem, hogy a film meghívást kapott és nagy megtiszteltetésnek érzem, hogy ott mutatták be. Három napot töltöttem a városban. A premier napja sajtóbeszélgetésekkel és interjúkkal telt, ahol tűkön ültem, hiszen én is ott láttam először, mit is csináltunk valójában. Nagyon izgultam. 

Mi volt számodra a legemlékezetesebb pillanat a fesztiválon?

Jéger Zsombor: Az a pár pillanat, mikor el tudtam engedni magamat.

Amikor elfelejtettem, hogy szmoking van rajtam, és amikor nem színész beszélgetett a fesztiváligazgatóval, hanem két ember a teraszon: ezek mind nagyon szép emlékek. 1_4.JPGA Jupiter holdja számos kérdést felvet hitről, csodáról, megváltásról. Szerinted mi a fő mondanivalója?

Jéger Zsombor: Talán annyi, hogy elképesztő ez a káosz, ami körülvesz bennünket. Az ember nem tudja, hogy mihez hogyan viszonyuljon. Szerintem meg kellene tanulnunk együtt lépni, nem pedig széthúzni. Az egyén helyett a közösség érvényesülése lenne a fontos. A film arról a világról szól, amiben élünk, emellett a beszűkült látásmódról, a hitetlenségről, a magányról és arról is, hogy merre lehet a lehetséges kiút a zavarosból. 

Mit gondolsz a csoda kérdéséről? Hisznek ma benne az emberek?

Jéger Zsombor: Hinni kell, ez biztos − azt nem tudom, hogy a csodákban-e, de valamiben muszáj. 7_2.JPGMundruczó Kornél szerint a karaktered egyfajta tükör, aki mutat neki valamit, amit fel kell fedeznie. Te hogyan látod Aryan szerepét a történetben?

Jéger Zsombor: Az emberek nagyon szeretik kizsákmányolni a másikat és az igazi elszenvedői ennek a dolognak sokszor nem tudnak változtatni ezen, nincs lehetőségük arra, hogy ezt megtegyék. Aki ezzel visszaél, az olyan negatív energiákat áraszt, olyan dolgokat tesz tönkre, amik javíthatatlanok. Sajnos jelenleg rengeteg ország, földrész működik így. Hatalmas lila füst uralkodik, emellett pedig akkora mértékű kizsákmányolás, pazarlás és megállíthatatlan folyamatok zajlanak, amelyekből kiutat kell találni. 

Milyen munkáid, terveid vannak még az idei évre?

Jéger Zsombor: Az Örkény Színházba szerződtem, még épp próbálunk. Októberben fogjuk bemutatni a IV. Henriket, amit Mácsai Pál rendez. Augusztusban kezdjük majd az évadot, amit reményeink szerint már egy másik nézőtérrel nyitunk meg. De a júliust biztosan a vízparton töltöm, ez a tervem!

  Fotók: Dancs Enikő Bianka Photography 

 (Kövessetek minket Facebook oldalunkon, illetve Instagram profilunkon is, ahol extra tartalmakkal várunk benneteket.)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturjunkie.blog.hu/api/trackback/id/tr2112619505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása